Новітня історія України

Освітня програма: Сходознавство

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Новітня історія України
Код дисципліни
ОК 10
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Лекція, самостійна робота, семінарське заняття. есе. Залік.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
І. Знати сучасні методи історичного пізнання; історичний термінологічнопонятійний апарат; характер і особливості історичного процесу в Україні. 2. Вміти самостійно поглиблювати свої знання шляхом пошуку й опрацювання нової інформації з використанням сучасних технічних засобів; науково оцінювати роль суб'єктивних та об'єктивних чинників в історичному процесі, подіях і явищах
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна складається із 2-х модулів. У першому модулі вивчаються суспільно-політичне та економічне життя в Україні на початку ХХ ст., історії України в роки Першої світової війни. Висвітлюються етапи національно-демократичної революції українського народу та боротьби за незалежність в 1917-1921 рр. (Українська Народна Республіка (Українська Центральна Рада), Українська Держава. Українська Народна Республіка (Директорія), Західноукраїнська Народна Республіка). У другому модулі розглядаються проблеми перебування українців у складі СРСР, Польщі, Румунії, Чехословаччини, Угорщини у міжвоєнний період. Висвітлюються проблеми історії України в роки Другої світової війни та особливості історичного розвитку УРСР в періоди повоєнної відбудови, "відлиги", "застою" та "перебудови". Аналізуються проблеми державотворення, політичний, соціальний, економічний, культурний розвиток в Україні періоду незалежності.
Рекомендована та необхідна література
Ї. Даниленко В. М. Україна в 1985-1991 рр.: остання глава радянської історіїВ. М. / Даниленко. - К., 2018. -278 с.2. Десять років незалежності України: минуле та сучасне державотворення:Науковий збірник /В. А. Смолій (голова ред. кол.). - К., 2003. -434 с.3. Енциклопедія історії України / Редкол.: В. А. Смолій (голова редакційної ради)та ін. -Т. 1-10. - К., 2004-2013..4. Кентій А. В., Лозицький В. С. Війна без пощади і милосердя: Партизанськийфронт у тилу вермахту в Україні (1941-1944) / А. В. Кентій, В. С. Лозицький. -- К., 2005. --408 с.5. Конквест Р. Жнива скорботи: Радянська колективізація іголодомор /Р. Конквест. - Луцьк, 2007. -456 с. 6. Лазарович М. В. Етнополітика української влади доби національно-визвольнихзмагань 1917-1921 років: компаративний аналіз: монографія / М. В. Лазарович. - Тернопіль,2013. -759 с.7. Патриляк І. К, Боровик М. А. Україна в роки Другої світової війни: спроба нового концептуального погляду/І. К. Патриляк, М. А. Боровик.-К., 2010. -590 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Зздатність здійснювати аналіз явищ і подій новітньої історії України застосовуючи принципи та методи історичної науки; формування вмінь студентів системной історично аналізувати економічні, соціальні, політичніі духовні явища і процеси, що відбувалися в Україні; вироблення навичок компаративного бачення світових процесів ХХ-ХХІ ст.; усвідомлення взаємозв'язку між фактами, подіями, явищами і процесами у минулому України. Знати найважливіші факти історичного минулого людства загалом, а також мати більш глибокі знання про певний історичний період Сходу або сходознавчу проблему. Вміти виявляти взаємозв'язки між процесами у минулому та на сучасному етапі державсвіту, аналізувати суспільні процеси в історії України у контексті європейської та світової історії, а також у контексті історії Сходу.
Методи та критерії оцінювання
Максимальна кількість балів які можуть бути отримані студентом - 20 балів; результати навчання які будуть оцінюватись -знання наукової хронології,періодизацію і характеристику основних етапів новітньої історії України, основні тенденціїісторичного розвитку України в конкретні історичні періоди, найважливіших фактів, подій тапроцесів новітньої історії України, вміння всебічно розглядати проблему дослідження звикористанням відповідних джерел і наукової літератури, з'ясовувати взаємозв'язок міжісторичними подіями, явищами, процесами та демонструвати змістовні думки, обгрунтованіположення і висновки про них, виявляти спільні й відмінні риси в підходах українських ізарубіжних істориків до новітньої історії України"- форма проведення і види завдань - письмовий залік, в білеті 2 запитання, якіпотребують розгорнутої відповіді (кожна відповідь на запитання оцінюється від 0 до 10балів);- Для отримання загальної позитивноїоцінки з дисципліни оцінка за залік не може бутименшою 12 балів.
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни