Життя та діяльність Пророка Мухаммеда та ісламських віровчителів

Освітня програма: Сходознавство

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Життя та діяльність Пророка Мухаммеда та ісламських віровчителів
Код дисципліни
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати основні етапи, хронологію подій біографії та життєвого шляху Пророка Мухаммеда. Знати основи ісламського віровчення та етапи його формування. Перебіг проповіді Мухаммеда. Знати причини та наслідки політичної, господарської, соціальної та релігійної ситуації в Аравії. Знати природно-географічні умови Аравійського півострова, географію розселення арабських племен та особливості регіональної політики інших держав щодо Аравії. Вміти давати критичну характеристику джерельної бази з історії Аравійського суспільства у VI– VII ст., середньовічних життєписів Пророка Мухаммеда. Вміти використовувати фактологічний матеріал для підготовки інформаційних наукових довідок. Вміти прослідковувати причинно-наслідкові зв’язки подій, фактів, явищ та персоналій в історії становлення ісламу. Робити самостійні висновки щодо суспільно-політичного розвитку аравійського населення та робити самостійні оцінки перспектив появи та розвитку ісламу.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати хронологію подій стародавнього та середньовічного сходу. 2. Вміти критично аналізувати повідомлення джерел, аналізувати різні явища соціально-економічного, політичного, етно-релігійного і культурного життя народів Передньої Азії, Північної Африки, Ірану . 3. Володіти елементарними навичками критичного мислення, самостійної оцінки та тлумачення історичних процесів та фактів,самостійного пошуку джерел і наукової літератури.
Зміст навчальної дисципліни
Вивчатимуться основні етапи та хронологія становлення ісламського віровчення через призму життя та діяльності Пророка Мухаммеда. Аналізуватимуться офіційні біографії Мухаммеда через застосування методів історизму, психоісторії та історичної психології. Буде простежено життя Мухаммеда у взаємозв’язку з розвитком арабо-аравійського суспільства у 6-7 ст., вплив на формування особистих якостей майбутнього Пророка сім'ї, оточення, дружини його соратників та послідовників. Подаватиметься всебічний аналіз оцінок суспільно-політичних процесів в Аравії в різних історіографічних школах та джерелах. курс покликаний розвинути у студентів толерантного ставлення до іншого мислення та способу життя.
Рекомендована та необхідна література
1. Коран. Пер. И. Ю. Крачковского. Любое издание. .2.Аль-Исмаил Т. Жизнь Мухаммада: жизнеописание Пророка на основе самых ранних источников / Пер. с англ. А. Нурмухаммедова. – К.: Ансар Фаундейшн, 2009. – 332 с. 3. Ат-Табари, Мухаммад. История посланников и царей. – Ташкент, 1987 .4.Аль-Исмаил Т. Жизнь Мухаммада: жизнеописание Пророка на основе самых ранних источников / Пер. с англ. А. Нурмухаммедова. – Киев, 2009. - 332 с. 5.. Natana J. DeLong-Bas Wahhabi Islam: From Revival and Reform to Global Jihad. I.B. Tauris, 2007 – 370 p 6..Теми семінарських занять з дисципліни «Життя та діяльність Пророка Мухаммеда та ісламських віровчителів». – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: htpp://for.history.univ.kiev.ua.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, самостійна робота, контрольна робота 1, 2, усне опитування, презентація. Залік.
Методи та критерії оцінювання
- форма оцінювання – залік; - максимальна кількість балів, які може отримати студент – 20 балів; - Оцінюються такі результати навчання студента як вміти Робити самостійні висновки щодо суспільно-політичного розвитку аравійського населення та робити самостійні оцінки перспектив появи та розвитку ісламу. - форма проведення заліку – письмова, види завдань – завдання, які потребують розгорнутих відповідей; - мінімальний пороговий рівень залікової оцінки, за якої залік вважається складеним – 12 балів. - умови допуску до заліку: Необхідна умова допуску до заліку: студент не допускається до заліку, якщо під час семестру набрав менше ніж 40 балів (критично-розрахунковий мінімум). Рекомендований мінімум допуску до заліку 48 балів.
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни