Буддизм в історії цивілізацій Сходу

Освітня програма: Сходознавство

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Буддизм в історії цивілізацій Сходу
Код дисципліни
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати концептуально-теоретичну та фактологічну складову історії формування, основних тенденцій та етапів розвитку буддизму. Вміти працювати з релігійно-філософськими творами буддійської традиції. Комунікація: навички усної презентації студентом результатів джерелознавчого аналізу буддійських релігійно-філософських творів. Комунікація: навички письмової презентації студентом результатів опанування ним інтелектуальної спадщини найвидатніших представників буддійської релігійно-філософської традиції, розуміння основних етапів та ключових подій в розвитку буддизму. Автономність та відповідальність: довести спроможність самостійно та аргументовано аналізувати проблемні та дискусійні аспекти історії формування, основних тенденцій та етапів розвитку буддійської релігійно-етичної думки, обґрунтовувати власне розуміння світоглядних здобутків і прорахунків представників буддійських релігійно-філософських шкіл.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати історію Стародавнього і Середньовічного Сходу. 2. Вміти працювати з історичними джерелами східного походження. 3. Володіти елементарними навичками джерельної критики, історичного аналізу, встановлення причинно-наслідкових зв’язків.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна забезпечує розуміння категоріальної сутності, змісту й чинників розвитку буддизму, місця буддизму у цивілізаційному розвитку суспільств традиційного Сходу.
Рекомендована та необхідна література
Абаева Л. Л., Андросов В. П., Бакаева Э. П. и др. Буддизм: Словарь / Под общ. ред. Н. Л. Жуковской, А. Н. Игнатовича, В. И. Корнева. – Москва: Республика, 1992. – 288 с. 2. Андросов В. П. Будда Шакьямуни и индийский буддизм. Современное истолкование древних текстов. – Москва: Издательская фирма «Восточная литература» РАН, 2001. – 508 с. 3. Андросов В. П. Индо-тибетский буддизм. Энциклопедический словарь / ИВ РАН. – Москва: Ориенталия, 2011. – 448 с. 4. Васильев Л. С. История религий Востока. – Москва: Высш. шк., 1983. – 368 с. 5. Васильев Л. С. Культы, религии, традиции в Китае. – Москва: Вост. лит., 2001. – 488 с. 6. Духовная культура Китая: энциклопедия: В 5 т. / Гл. ред. М.Л. Титаренко. – Москва: Вост. лит., 2006-2007. – Т. 1. Философия / Ред. М. Л. Титаренко, А. И. Кобзев, А. Е. Лукьянов. – 727 с.; Т. 2. Мифология. Религия / Ред. М. Л. Титаренко. – 869 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінар, самостійна робота, письмовий колоквіум з перевірки самостійної роботи студентів, модульна контрольна робота, усне опитування; виконання рефератів з пропущених або недостатньо опанованих семінарських тем. Залік.
Методи та критерії оцінювання
- підсумкове оцінювання: залік .Контроль знань студента здійснюється за модульно-рейтинговою системою. Зміст курсу поділений на 2 змістових модулі. Оцінювання результативності семінарської роботи студента здійснюється за 16-бальною системою в межах кожного модуля на основі середнього рейтингового балу. По завершенні відповідно Змістового модулю 1 і Змістового модулю 2 проводяться модульні контрольні роботи (МК), зокрема, Контрольна робота ЗМ1 (друга декада жовтня) і Контрольна робота ЗМ2 (перша декада грудня) ..Бали, отримані студентом на заліку, додаються до балів набраних студентом за результатами семестрового оцінювання (семінари, самостійна робота, модульні контрольні роботи). Умовою допуску до заліку є отримання студентом під час семестрового оцінювання не менше ніж 40 балів (критично-розрахунковий мінімум). При цьому обов’язковим є успішне складання модульних контрольних робіт. Рекомендований мінімум для допуску до заліку – 48 балів.
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни