Жанри і школи класичного історіописання в країнах Далекого Сходу
Освітня програма: Сходознавство
Структурний підрозділ: Історичний факультет
            Назва дисципліни
        
        
            Жанри і школи класичного історіописання в країнах Далекого Сходу
        
    
            Код дисципліни
        
        
            Тип модуля 
        
        
            Вибіркова дисципліна для ОП
        
    
            Цикл вищої освіти
        
        
            Перший
        
    
            Рік навчання
        
        
            2023/2024
        
    
            Семестр / Триместр
        
        
            3 Семестр
        
    
            Кількість кредитів ЕСТS
        
        
            3
        
    
            Результати навчання
        
        
            Знати джерелознавчі особливості та інформаційний потенціал комплексу класичних наративних джерел далекосхідного походження у відповідності до їхньої жанрової класифікації, основні тенденції та етапи розвитку й особливості формування типологічної диференціації класичних різновидів традиційного далекосхідного історіописання.
Вміти працювати з комплексом джерел традиційного історіописання Далекого Сходу з метою якомога детальнішої та реалістичнішої реконструкції минулого на основі врахування їхньої жанрово-типологічної класифікаційної специфіки.
Комунікація: навички письмової презентації результатів опанування студентом дисципліни  «Жанри і школи класичного історіописання в країнах Далекого Сходу», належного розуміння ним джерелознавчих особливостей та інформаційного потенціалу класичних наративних джерел далекосхідного походження у відповідності до їхньої жанрової класифікації,
        
    
            Форма навчання
        
        
            Очна форма
        
    
            Попередні умови та додаткові вимоги
        
        
            1.	Знати стародавню та середньовічну історію країн Далекого Сходу.
2.	Вміти працювати з наративними історичними джерелами.
3.	Володіти елементарними навичками джерельної критики, історичного аналізу, встановлення причинно-наслідкових зв’язків.
        
    
            Зміст навчальної дисципліни
        
        
            Дисципліна забезпечує розуміння студентами жанрової класифікації і типологічної стратифікації, інформаційної сутності, змісту й чинників розвитку класичного історіописання на Далекому Сході, місця класичної далекосхідної історіографії у структурі джерельної бази всесвітньої історії, методики та особливостей джерелознавчої роботи з означеними текстами. Вивчаються типологічні, концептуально-методологічні, мовні й текстові особливості жанрових різновидів і наукових шкіл далекосхідного історіописання, етапи та ключові події в його розвитку, походження, переваги та недоліки комплексу наративних джерел класичної історіографії Китаю, Кореї та Японії. 
        
    
            Рекомендована та необхідна література
        
        
            Бамбуковые анналы: древний текст (Гу бэнь чжу шу цзи нянь) / Пер. с кит. М. Ю. Ульянова. – Москва: Вост. лит., 2005. – 311 с.
2.	Васильев К. В. «Планы Сражающихся царств»: исследование и переводы. – Москва: Наука, 1968. – 256 с.
3.	Го юй (Речи царств) / Пер. с кит. В. С. Таскина. – Москва: Наука. – 1987. – 472 с.
4.	Древние фудоки (Хитати, Харима, Бунго, Хидзэн) / Пер., предисл. и коммент. К. А. Попова. – Москва: Наука, 1969. – 338 с.
5.	Е Лун-ли. История государства киданей (Цидань го чжи) / Пер. с кит. В. С. Таскина. – Москва: Наука, 1979. – 608 с.
6.	Заново составленное пинхуа по истории Пяти династий (Синь бянь У-дай ши пинхуа) / Пер. с кит. Л. К. Павловской. – Москва: Наука, 1984. – 448 с.
        
    
            Заплановані освітні заходи та методи викладання
        
        
            Лекція, семінарське заняття, самостійна робота, усне опитування; виконання рефератів з пропущених або недостатньо опанованих семінарських тем, письмовий колоквіум з перевірки самостійної роботи студентів, модульна контрольна робота.
Залік.
        
    
            Методи та критерії оцінювання
        
        
            - форма оцінювання – залік;- максимальна кількість балів, які може отримати студент – 20 балів.  навички письмової презентації результатів опанування студентом  належного розуміння ним джерелознавчих особливостей та інформаційного потенціалу класичних наративних джерел далекосхідного походження у відповідності до їхньої жанрової класифікації, основних тенденцій та етапів розвитку й особливостей формування типологічної диференціації класичних різновидів традиційного далекосхідного історіописання,. - форма проведення заліку – письмова, види завдань: письмова відповідь на проблемно-аналітичне питання у формі творчого залікового есе: РН4.1 – 20 балів / 12 балів.- мінімальний пороговий рівень залікової оцінки, за якої залік вважається складеним – 12 балів. Необхідна умова допуску до заліку: студент не допускається до заліку, якщо під час семестру набрав менше ніж 40 балів (критично-розрахунковий мінімум). Рекомендований мінімум допуску до екзамену 36 балів.
        
    
            Мова викладання
        
        
            українська
        
    Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни