Правителі в контексті епохи: Стародавній Схід
Освітня програма: Сходознавство
Структурний підрозділ: Історичний факультет
Назва дисципліни
Правителі в контексті епохи: Стародавній Схід
Код дисципліни
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати основні етапи розвитку, історичні факти, хронологію подій та географію Османської імперії.
Знати причини та наслідки політичної, господарської, соціальної та релігійної ситуації в Малій Азії у середні віки.
Знати етногенез турків, основи і принципи функціонування владних інституцій та військової організації.
Вміти критично аналізувати джерельну базу та історіографію з історії Османської імперії.
Вміти використовувати фактологічний матеріал для самостійних наукових досліджень та підготовки інформаційних наукових довідок.
Вміти з’ясовувати причинно-наслідкові зв’язки подій, фактів, явищ та персоналій в історії держави Османів
Робити самостійні висновки щодо суспільно-політичного розвитку аравійського населення та робити самостійні оцінки перспектив появи та розвитку ісламу.
Робити самостійні висновки щодо впливу історичної спадщини на сучасний розвиток Туреччини.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
- перебіг основних подій та політичні процеси в межах історії доби Стародавнього Сходу;
- джерела та основні напрямки дослідження концепції верховної влади на Стародавньому Сході;
- специфіку соціального, економічного, культурного та релігійного життя давньосхідних цивілизацій;
- місце і значення Стародавнього Сходу в історії людства;
вміти:
- використовувати знання з історії та культури Стародавнього Сходу в процесі викладання історичних дисциплін;
- уміти працювати з комплексом зображувальних джерел;
- застосовувати на практиці знання, отримані в процесі навчання;
- надавати кваліфіковані консультації державним, громадським і культурним установам і закладам;
- самостійно поглиблювати свої знання у рамках дисципліни шляхом пошуку й опрацювання нової інформації з використанням сучасних засобів технічної інформації
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна є складовою циклу професійної підготовки фахівців освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр». Вона забезпечує поглиблене вивчення студентами спеціалізації нормативної дисципліни «Історія Стародавнього Сходу» і органічно переплітається з викладанням історії цивілізацій Стародавнього Світу, історії світової культури, історії філософії та історії релігії тощо. Дисципліна також є безпосереднім продовженням історії Стародавнього Сходу.
Рекомендована та необхідна література
1. Allan S. The Shape of the Turtle. Myth, Art and Cosmos in Early China. Albany, 1991.
2. Bilsky L. J. The State Religion of Ancient China. Asian Folklore and Social Life Monographs (vol. 70). Vol. 1-2.Taipei, 1975.
3. The Cambridge History of Ancient China from the Origins of Civilization to 221 B.C./ Ed by M. Loewe and E. L. Shaughnessy. Cambridge, 1999.
4. The Cambridge History of China. V. 1. The Ch’in and Han Empires, 221 B.C. – A.D. 220/ Ed. by D. Twitchett and M. Loewe. Cambridge, 1986.
5. Васильев Л. С. История религий Востока. – Москва, 1988, 1998.
6. Историография истории Древнего Востока. Иран, Средняя Азия, Индия, Китай. – Санкт-Петебург, 2002.
7. История Древнего Востока. Учебник / Под ред. В. И. Кузищина. – 3-е изд. – Москва, 1999, 2001.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, самостійна робота, усне опитування, доповідь та доповнення на семінарах, контрольна робота 1, 2.
Залік.
Методи та критерії оцінювання
- форма оцінювання – залік;
- максимальна кількість балів, які може отримати студент – 20 балів;
- Оцінюються такі результати навчання студента як вміти робити самостійні висновки щодо суспільно-політичного розвитку аравійського населення та робити самостійні оцінки перспектив появи та розвитку ісламу; вміти робити самостійні висновки щодо впливу історичної спадщини на сучасний розвиток Туреччини.
- форма проведення заліку – письмова, види завдань – завдання, які потребують розгорнутих відповідей;
- мінімальний пороговий рівень залікової оцінки, за якої залік вважається складеним – 12 балів.
- умови допуску до заліку:
Необхідна умова допуску до заліку: студент не допускається до заліку, якщо під час семестру набрав менше ніж 40 балів (критично-розрахунковий мінімум). Рекомендований мінімум допуску до заліку 48 балів.
Мова викладання
українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни