Давня, середньовічна та нова історія України
Освітня програма: Сходознавство
Структурний підрозділ: Історичний факультет
Назва дисципліни
Давня, середньовічна та нова історія України
Код дисципліни
ОК 9
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Знати термінологічно-понятійний апарат, джерела та літературу до курсу, періодизацію; особливості суспільно-політичного та соціально-економічного розвитку українських земель від найдавніших часів до початку 20 ст. Знати перебіг процесів політичного та економічного життя українських земель у давню, середньовічну та нову добуЗнати особливості державного і бездержавного побутування українських земель у різні епохи на підставі аналізу джерел; орієнтуватися в особливостях контактів з кочовими та східними народами, що проживали/перебували у сусідстві з українськими землямиВміти розкрити особливості суспільно-політичного та соціально-економічного розвитку українських від середини 16 до початку 20 ст.; особливостей становлення української націїВміти пояснити роль особистості в історії України, визначати її вплив на перебіг процесів; аналізувати особливості перебігу цих процесів впродовж другої половини 9 – початку 20 ст.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати основні події й головних дійових осіб в історії України від найдавніших часів до початку 20 ст.
2. Вміти аналізувати хід історичних процесів в українських землях у давню, середньовічну, ранньомодерну та модерну добу добу.
3. Володіти елементарними навичками джерельної критики, історичного аналізу, встановлення причинно-наслідкових зв’язків подій історії України.
Зміст навчальної дисципліни
Ознайомлення з термінологічно-понятійним апаратом, джерелами та літературою з історії України від найдавніших часів до початку 20 ст., періодизацією. Розгляд та аналіз процесів становлення і розвитку українського етносу та етнічних громад, державних інституцій в українських теренах. Ознайомлення з особливостями контактів мешканців українських земель зі східними/кочовими народами. Опанування особливостей політичного розвитку українських земель у складі Київської Русі, Галицько-Волинського королівства, Великого князівства Литовського, Корони Польської, Австрійської (та Австро-угорської) і Російської імперій. Прослідковування особливостей процесу становлення української нації. З’ясування ролі та місця України у загальноєвропейському історичному процесі, основних проблем у її історії. Ознайомлення з роллю особистості в історії, її впливом на перебіг процесів впродовж другої половини 9 – початку 20 ст.
Рекомендована та необхідна література
1. Аркуша О., Кондратюк К., Мудрий М., Сухий О. Час народів: Історія України ХІХ ст. – Л., 2016.
2. Борисенко В. Й. Курс української історії: З найдавніших часів до ХХ століття. – К., 1996.
3. Верига В. Нариси з історії України (кінець XVIII – початок XX ст.). – Л., 1996.
4. Грицак Я. Й. Нарис історії України: формування модерної української нації ХІХ–ХХ ст. – К., 1996, 2000.
5. Давня історія України. – Т. 1-3
6. Дорошенко Д. І. Історія України: В 2-х томах. – К., 1991.
7. Єкельчик С. Історія України: народження модерної нації. – К., 2011.
8. Магочій П. Історія України. К., 2007.
9. Плохій С. Брама Європи. – К., 2016.
10. Яковенко Н. Нариси історії середньовічної та ранньомодерної України (всі видання).
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, самостійна робота, семінар.
Контрольна робота ЗМ 1, 2.
Усне опитування. Тестування.
Іспит.
Методи та критерії оцінювання
- семестрове оцінювання:
1. Контрольна робота з тем ЗМ 1 (тест): РН 1.1 – 5 балів/3 бали*.
2. Контрольна робота з тем ЗМ 2 (тест): РН 1.2 – 5 балів/3 бали.
3. Оцінювання результатів самостійної роботи ЗМ 1: РН 2.3 – 10 балів/6 балів.
4. Оцінювання результатів самостійної роботи ЗМ 2: РН 2.4 – 10 балів/6 балів
5. Оцінювання роботи під час семінарських занять ЗМ 1: РН 2.1 – 15 балів/9 балів.
6. Оцінювання роботи під час семінарських занять ЗМ 2: РН 2.2 – 15 балів/9 балів.
7. Іспит – 40 балів/24 бали.
*Максимальний бал/ пороговий бал для отримання позитивної оцінки з відповідної форми контролю.
Мова викладання
українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни