Вступ до східного мовознавства

Освітня програма: Сходознавство

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Вступ до східного мовознавства
Код дисципліни
ОК 35
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
9
Результати навчання
Практичні заняття, самостійна робота, відповідь на практичному занятті, письмові контрольні роботи, аналітична доповідь, реферат (презентація). Іспит.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Загальні базові знання про мовознавчу науку і турецьку мову.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна «Вступ до східного мовознавства» є фундаментальним компонентом в системі професійної підготовки студентів-сходознавців. Він дає обґрунтований відбір початкових лінгвістичних знань, усвідомлення яких необхідне для професійної підготовки тюрколога, збагачення цих знань новим фактичним матеріалом, уточнення та систематизація їх на основі досягнень мовознавчої теорії. Дисципліна формує у студентів цілісне, заснована на сучасних наукових концепціях уявлення про походження, становлення та еволюцію турецької мови, її зв’язок із національною картиною світу носіїв та сучасними глобалізаційними процесами.
Рекомендована та необхідна література
Гаркавец А. Н. Тюркские языки на Украине (развитие структуры). – Киев, 1988.Денисова С. П. Картина світу та суміжні поняття в зіставних дослідженнях / С. П. Денисова // Проблеми зіставної семантики. – Київ: Вид. центр КНЛУ, 2005. – Вип. 7. – С. 9-15. Ибраев Ш. И. Некоторые тенденции развития современной тюркологии. – Казахстан, 1980. – С. 779-784.Малов С. Е. Древние и новые тюркские языки. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.philology.ru/linguistics4/malov-52.htm. Наджип Э. Н. Культура и тюркоязычная литература Мамлюкского Египта ХIV века / Э. Н. Наджип. – Туркестан, 2004. – 254 с. Сорокін С. В. Історія турецької мови: курс лекцій / Сорокін С. В., Ксьондзик Н. М. – Київ, 2016. – 235 с. Черніков І. Ф. З історії становлення й розвитку тюркології в україні до середини 30-х років xx ст. // Східний світ. – 2003. – № 4.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Здатність вільно гнучко й ефективно використовувати східну мову (турецьку або китайську) в усній та письмовій формі для розв’язання комунікативних завдань у різних сферах життя. Здатність до аналізу, інтерпретації та перекладу тексту зі східної (турецької або китайської) мови українською та навпаки. Усвідомлення засад і технологій створення текстів різних жанрів і стилів державною та східною мовою (турецькою або китайською).. Здатність до організації професійної комунікації східною мовою (турецькою або китайською). Здатність аналізувати та реферувати аутентичні тексти, а також виконувати реферативний та письмовий переклад з української мови турецькою й навпаки. Вміти вільно спілкуватися з професійних питань із фахівцями та нефахівцями державною та східною (турецькою, або китайською) мовами усно й письмово, використовувати їх для організації ефективної міжкультурної комунікації.
Методи та критерії оцінювання
Упродовж ІІ семестру передбачено 2 змістовних частини. Упродовж семестру із відповідних тем проводяться практичні заняття, на яких здійснюється оцінювання відповідно до видів робіт та форми контролю, описаних у п. 7.1.Завершується дисципліна іспитом. Студенти, які набрали сумарно меншу кількість балів, ніж критично-розрахунковий мінімум – 36 балів, до складання іспиту не допускаються. Для студентів, які упродовж семестру не досягли рубіжного рівня оцінки (36 балів), для одержання допуску до іспиту необхідно обов’язково відпрацювати пропущені теми в письмовій формі та здати/надіслати їх електронною поштою викладачу, що проводить семінарські заняття.Максимальна оцінка за додаткові форми оцінювання не може перевищувати 40% підсумкової оцінки (до 40 балів за 100-бальною шкалою). Максимальний розподіл здійснюється за таким алгоритмом: 60 балів (60%) – семестровий контроль і 40 балів (40%) – іспит.
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни