Історія Стародавнього Сходу

Освітня програма: Сходознавство

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Історія Стародавнього Сходу
Код дисципліни
ОК 15
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
Лекція, семінари, самостійна робота. Доповідь, доповнення, виголошення самостійних висновків, дискусія на семінарах , підготовка контрольних робіт. Іспит.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати хронологію та періодизацію подій Стародавнього Сходу, основні факти суспільно-політичного розвитку давньосхідних цивілізацій. 2. Вміти критично аналізувати повідомлення джерел, аналізувати різні явища соціально-економічного, політичного, етно-релігійного і культурного життя народів Передньої Азії, Північної Африки, Ірану, Стародавньої Індії та Стародавнього Китаю. 3. Володіти елементарними навичками логічного та критичного мислення, самостійної оцінки та тлумачення історичних процесів та фактів, самостійного пошуку джерел і наукової літератури.
Зміст навчальної дисципліни
Вивчатимуться основні етапи та хронологія подій становлення людської цивілізації у соціо-культурному явищі Стародавнього Сходу. Будуть проаналізовані погляди на становлення дердави серед давніх народів, формування та еволюцію державних та громадянських інституцій. Вивчатиметься процес технологічного прогресу на Стародавньому Сході. Висвітлюватимуться процеси етногенезу давніх народів та особливості їхнього культурного розвитку. Аналізуватиметься міфілогічне мислення давніх людей, їхній світогляд та взаємини з природою. В ході вивчення дисципліни будуть отримані навички критичного опрацювання джерел та вміння видобувати історичну інформацію з різних типів джерел та давньої літератури.
Рекомендована та необхідна література
1. Гоман Ю.О., Охріменко О.С. Цивілізації Стародавнього Сходу. Китай. Навчально-методичний посібник. Київ, 2021. 208 с. 2. Крижанівський О.П. Історія стародавнього Сходу. Київ, 2002. - 589 с., 3. Bang Peter Fibiger, Scheidel Walter (Eds.). The Oxford Handbook of the State in the Ancient Near East and Mediterranean. Oxford University Press, 2013. 576 p. 4. Beaujard Philippe. The Worlds of the Indian Ocean: A Global History. Volume 1, From the Fourth Millennium BCE to the Sixth Century CE. Cambridge University Press, 2019. 858 p. 5. Baker Jill. Technology of the Ancient Near East: From the Neolithic to the Early Roman Period. Routledge, 2019. 326 p. 6. Chadwick Robert. First Civilizations. Ancient Mesopotamia and Ancient Egypt. Second Edition. Equinox Publishing Ltd., 2005. 268 p.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Формування вмінь студентів системно й історично аналізувати загальне й особливе в суспільно-політичному, економічному, культурному і духовному розвитку цивілізацій Стародавнього Сходу, вироблення навичок компаративного бачення культурних процесів у хронологічних рамках стародавньої історії, вироблення толерантного і об’єктивного ставлення до різних народів, культур, релігійних вчень, об’єктивного бачення різноманітності соціо-культурних систем, методики опрацювання наукової літератури та джерельних публікацій з дисципліни .Знати найважливіші факти історичного минулого українського народу та історії людства загалом, а також мати більш глибокі знання про певний історичний період Сходу або сходознавчу проблему. Вміти виявляти взаємозв’язки між процесами у минулому та на сучасному етапі держав світу, аналізувати суспільні процеси в історії України, контексті європейської та світової історії, а також у контексті історії Сходу.
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань студента здійснюється за модульно-рейтинговою системою. Загальну кількість балів студента формують семестрові бали, отримані за виконання практичних завдань на семінарах та виконання письмових самостійних робіт, виконання двох модульних контрольних робіт, а також бали, отримані під час складання підсумкового контролю (іспит), а саме: за виконання запропонованих завдань.Зміст курсу поділений на 2 змістових модулі. Оцінка успішності знань студентів здійснюється в двох формах: семестрове оцінювання (контрольні роботи, доповіді на семінарах, самостійні письмові роботи) і підсумкове оцінювання (іспит).Загальна сума балів – 100 балів (із них, семестрове оцінювання – максимум 60 балів; підсумкове оцінювання (іспит) – максимум 40 балів)
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни