Інформацйні ресурси архівів з історії української державності

Освітня програма: Архівістика та управління документацією

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Інформацйні ресурси архівів з історії української державності
Код дисципліни
ВБ 1.6.
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Знати основні етапи зародження та розвитку джерельної бази з історії української державності на тлі формування Національного архівного фонду Знати теоретичні та методологічні засади періодизації процесу формування конкретно-історичних та історіографічних джерел з історії української державності, предметне поле і понятійно-термінологічний апарат навчальної дисципліни Знати принципи класифікації джерел з історії державності України, їх атрибуції і наукової критики, методику використання джерельної інформації в науково-дослідній роботі Вміти здійснювати пошук джерел, включаючи архівні, доводити їх достовірність і здобувати інформацію з історії державності України Вміти порівнювати інформацію різних видів джерел, доводити або спростовувати її вірогідність Вміти створювати на основі виявлених джерел наукові реферати, доповіді, статті
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
знати основні етапи формування джерельної бази з української історії на тлі періодизації історії державності; вміти вести пошук архівних джерел з історії української державності, проводити їх атрибуцію та класифікацію, аналізувати інформаційний потенціал; володіти науковими концептами навчальної дисципліни: «архівне джерело з історії української державності та «державності на землях України», «джерельний комплекс», а також навичками атрибуції джерел, їх критики, методами здобуття джерельної інформації, доведення її достовірності та способами реконструкції на цій основі українського державотворчого процесу.
Зміст навчальної дисципліни
Вивчення провідних тенденцій створення джерел з історії української державності, їх відкладання в архівосховищах і формування комплексів відповідних інформаційних ресурсів у контексті основних етапів зародження, становлення та розвитку української державності. Формування знань і практичних умінь вести пошук, виявляти архівні джерела, класифікувати і досліджувати їх, здобувати необхідну джерельну інформацію, встановлювати її вірогідність. Осмислення значення інформаційних ресурсів архівів для створення правдивої історії української державності, спростування різного роду фальсифікацій і спотворень, відсічі міфам, нав’язуваним російською історіографією в умовах окупаційно-геноцидної війни Росії проти України.
Рекомендована та необхідна література
1. Архівні установи України: Довідник. Т. 1. Державні архіви / Держкомархів України. УНДІАСД; редкол.:Г. В. Боряк (голова), І. Б. Матяш, Г. В. Папакін. — 2-ге вид., доп. — К., 2005. — С. 78–105. 2. Агресія Росії проти України: історичні передумови та сучасні виклики / П. П. Гай-Нижник (керівник проекту, упоряд. і наук. ред.); авт. кол.: П. П. Гай-Нижник, Л. Л. Залізняк, І. Й. Краснодемська та ін. Київ.: «МП Леся», 2016. 586 с.; 3. «Братня» навала. Війни Росії проти України ХІІ–ХХІ ст. Київ : Інститут української археографії та джерелознавства імені М. С. Грушевського, 2016. 248 с. 4. Верстюк В.Ф.Українська Центральна Рада. Київ: Заповіт, 1997.344 с. 5.Гай-Нижник П. П. Росія проти України (1990–2016 рр.): від політики шантажу і примусу до війни на поглинання та спроби знищення. Київ: «МП Леся», 2017. – 332 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекції, семінарські заняття та самостійна робота студентів, контрольна робота, бліц-опитування, індивідуальні завдання, залік.
Методи та критерії оцінювання
1. Контрольна робота з тем ЗМ1 (тест): РН 1.1 — 10 балів/ 5 балів*. 2. Контрольна робота з тем ЗМ2 (тест): РН 2.3 — 10 балів/ 5 балів. 3. Індивідуальне творче завдання 1: РН 1.1 - 10 балів/ 5 балів. 4. Індивідуальнетворче завдання 2: РН 2.3 - 10 балів/ 5 балів. 5. Бліц-опитування з тем ЗМ1: РН 2.1 – 5 балів/ 5балів. 6. Бліц-опитування з тем ЗМ2: РН 2.2 – 5 балів/5 балів. 5. Підсумкова рольова гра: РН 1.2, 1.3 - 10 балів / 10 бали. * максимальний бал/ пороговий бал для отримання позитивної оцінки з відповідної форми контролю. - підсумкове оцінювання: форма оцінювання – залік,
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни