Інформаційно-аналітична діяльність

Освітня програма: Архівістика та управління документацією

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Інформаційно-аналітична діяльність
Код дисципліни
ОК.18
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Знати термінологічно-понятійний інструментарій, методи, методологію інформаційно-аналітичних процесів. особливості нормативно-методичного забезпечення керування документаційними процесами . Знати роль і значення інформаційно-аналітичної діяльності в науковій і практичній діяльності, базові інформаційно-аналітичні технології. Вміти отримувати, обробляти, аналізувати інформацію, на основі якої можна приймати найоптимальніші управлінські рішення, орієнтуватися в законодавчому різноманітті правового регулювання інформаційної сфери в Україні Вміти оперувати теоретико-методичним інструментарієм, інформаційно-аналітичної діяльності. Вміти Оцінювати можливості застосування новітніх інформаційно-комп’ютерних та комунікаційних технологій в процесі інформаційно-аналітичної діяльності. Застосовувати сучасні методики і технології автоматизованого опрацювання інформації, формування та використання електронних інформаційних ресурсів та сервісів.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати: основні етапи розвитку становлення і розвитку архівної справи, основи організації діловодства. Вміти: здійснювати пошук та опрацювання інформації. Володіти: прийомами й методами аналізу та синтезу інформації
Зміст навчальної дисципліни
Розглядаються основні поняття, принципи, закономірності методики організації інформаційно-аналітичної діяльності; розкриваються теоретичні основи інформаційно-аналітичної діяльності; приділяється увага розвитку засобів інтелектуалізації інформаційної діяльності та новим інформаційним технологіям; сучасні тенденції розвитку цивілізацій, процес глобалізації, інформаційна політика зарубіжних країн, функціонування інформаційного простору України, імідж України, проблеми з його покращення, інструментарій інформаційно-аналітичного процесу, інформаційні війни, інформаційна безпека України, планування, маркетингові дослідження в ІАД, інформаційна культура та перспективи розвитку інформаційно-аналітичної діяльності в Україні.
Рекомендована та необхідна література
1. Варенко В.М. Інформаційно-аналітична діяльність: Навч. посіб.. К.: Університет «Україна», 2014. 417 с. 2. Баронін, А. С. Аналіз і прогноз у політиці та бізнесі: курс лекцій. – К. : Вид. ПАЛИВОДА А. В. , 2005. 128 с. 3. Захарова В. І., Філіпова Л. Я. Основи інформаційно-аналітичної діяльності: навч. посіб. К., 2013. 336 с. 4. Литвиненко О. В. Інформаційні впливи та операції: Теоретико-аналітичні нариси: монографія. – К.: НІСД, 2003. – 240 с. 5. Про інформацію: Закон України № 2657-ХІІ від 02.10.92 (зі змінами 2020). Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2657-12#Text 6. Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах: Закон України № 81/94 ВР від 05.07.94 (зі змінами 2020 р.). Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80/94-%D0%B2%D1%80#Text 7. Про науково-технічну інформацію: Закон України № 3323-ХІІ від 25 черв. 1993 р. (зі змінами 2014 р.). Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3322-12#Text
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінар, самостійна робота, контрольна робота, усне опитування, творче завдання, іспит.
Методи та критерії оцінювання
Контрольна робота з тем ЗМ1: РН 1.1; 2.1;2.3. – 10 балів/6 балів*. 2. Контрольна робота з тем ЗМ2: РН 1.2; 2.2;2.4. – 10 балів/6 балів. 3. Усне опитування ЗМ 1: РН 2.1 –12 балів /7 балів. 4. Усне опитування ЗМ 2: РН 2.2 – 12 балів /7 балів 5. Творче завдання ЗМ1: РН 2.3 – 8 балів/5 балів. 6. Творче завдання ЗМ2: РН 2.4 – 8 балів /5 балів. * максимальний бал/ пороговий бал для отримання позитивної оцінки з відповідної форми контролю. форма оцінювання – іспит;
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни