Сучасні тенденції музейної справи (з основами менеджменту та маркетингу)

Освітня програма: Музеєзнавство, пам’яткознавство

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Сучасні тенденції музейної справи (з основами менеджменту та маркетингу)
Код дисципліни
ОК.24
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Вивчення основних тенденцій та проблем функціонування музейних установ, теоретичних засад менеджменту та маркетингу музейних установ в умовах сучасної економіки, висвітлення проблем створення та просування успішного музейного продукту, аналіз сучасних методик менеджменту та інструментів маркетингу музейної діяльності, навчання практичним навичкам стратегічного менеджменту та маркетингу в музейній справі.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати - базові поняття та терміни музейної справи; - основи законодавства України у сфері культури та музейної справи; - напрямки діяльності та організаційну структуру музейних установ; - роль музейних установ в суспільстві; 2. Вміти - збирати, систематизувати та презентувати інформацію про досвід функціонування сучасних музейних установ; 3. Володіти елементарними навичками - роботи з науковою літературою та джерельної критики; - використання іншомовних фахових джерел; - наукового дослідження та управління інформацією.
Зміст навчальної дисципліни
Курс «Сучасні тенденції музейної справи (з основами менеджменту та маркетингу)» знайомить студентів з основними тенденціями розвитку музейного справи, застосуванням маркетингових стратегій при управлінні діяльності музею. Під час опанування дисципліни послідовно аналізуються місце музею в сучасному суспільстві та трансформації в музейній діяльності кінця ХХ – початку ХХІ ст., висвітлюються інновації в різних напрямках музейної роботи (освітній, експозиційній, фондовій тощо), роль інформаційних та комунікаційних технологій в сучасній музейній справі. Окремий блок дисципліни присвячений музейному менеджменту та маркетингу, його особливостям, значенню для розвитку музеїв України та світи. Зміст курсу поділений на 2 змістових модулі. Кожний змістовий модуль включає в себе лекції, семінари, самостійну роботу студентів, які завершуються рейтинговим контролем рівня засвоєння знань програмного матеріалу відповідної частини курсу.
Рекомендована та необхідна література
1. Бойко-Гагарін А. Музей, що заробляє. Manual для маркетолога. – К., 2020. 2. Вайдахер Ф. Загальна музеологія: посібн. – Львів: Літопис, 2007. 3. Вступ до музеєзнавства та пам’яткознавства. – К., 2019. 4. Котлер Н., Котлер Ф., Котлер В. Музейні маркетинг і стратегія. - К.: Стилос, 2010. 5. Кравченко І.А. Основи музеєзнавства: підручник для студентів закладів вищої освіти. – К.: Видавець Олег Філюк, 2019. 6. Культ чи культура: учасницькі практики в музеях. – К.: Видавець Чередниченко А.М., 2016. 7. Музей: Менеджмент і освітня діяльність. – Львів: Літопис, 2009. 8. Норріс Л., Тісдейл Р. Креативність в музейній практиці. – К.: Видавець Чередниченко А.М., 2017. 9. Тобелем Ж.-М. Нова епоха музеїв. Культурні установи перед викликом менеджменту. – К.: Видавець Чередниченко А.М., 2018. 10. Цифра в музеї. Linked data. – К., 2019.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Заплановані освітні заходи та методи викладання - лекції, семінарські заняття, практична та самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань студента здійснюється за модульно-рейтинговою системою. Загальну кількість балів студента формують семестрові бали, отримані з усіх тем двох змістових модулів (бали, отримані за модульні контрольні роботи (у формі тестування); бали, отримані за виконання індивідуальних завдань; бали, отримані за роботу на семінарських заняттях, а також бали, які отримані за підсумкову контрольну роботу. Результати навчальної діяльності студентів оцінюються за 100-бальною шкалою. Критеріями оцінювання відповіді студента є: • повнота розкриття питання • логіка викладення • використання основної і додаткової літератури • аналітичні міркування, вміння робити висновки
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни