Освітня діяльність музеїв

Освітня програма: Музеєзнавство, пам’яткознавство

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Освітня діяльність музеїв
Код дисципліни
ОК.20
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Формування цілісної системи знань про освітню діяльність музеїв в Україні та у світі: - ознайомити студентів з основними формами освітньої діяльності музеїв, у першу чергу з підготовкою та проведенням екскурсій, лекцій, консультацій тощо; - скласти уявлення у студентів про сутність освітньої роботи музеїв - виробити у студентів вміння самостійно застосовувати одержані знання на практиці; В результаті вивчення навчальної дисципліни студенти провинні знати і вміти складати плани освітніх заходів музеїв, проводити екскурсії з метою освіти та пропаганди музейних колекцій.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Попередні вимоги до опанування або вибору навчальної дисципліни: знати історію розвитку музейної справи, основні напрямки роботи музейних закладів.
Зміст навчальної дисципліни
Зміст курсу поділений на 2 змістових модулі. Кожний змістовий модуль включає в себе лекції, семінари, самостійну роботу студентів, які завершуються рейтинговим контролем рівня засвоєння знань програмного матеріалу відповідної частини курсу. У змістовий модуль 1 (ЗМ1) входять теми 1-7, у змістовий модуль 2 (ЗМ2) – теми 8-14.
Рекомендована та необхідна література
1. Бабарицька В.К., Короткова А.Я., Малиновська О.Ю. Екскурсознавство та музеєзнавство: навчальний посібник. – Київ, 2007. 2. Вайдахер Ф. Загальна музеологія / За ред. Зеновія Мазурика; Пер. з нім. X. Назаркевич, О. Лянг, В. Лозинського. – К.: Літопис, 2005. 3. Гончарова О., Ольговський С., Пустовалов С. Вступ до музеєзнавства та памяткознавства - К. Ліра-К, 2019 4. Голубнича С. М. Основы экскурсионного дела. – Донецк: ДИТБ, 2003. 5. Карсим І.А. Культурно-освітня діяльність музеїв. Навчальний посібник – К.: Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Історичний факультет, кафедра археології та музеєзнавства, 2006. 6. Кравченко І.А. Основи музеєзнавства: підручник для студентів закладів вищої освіти. – К.: Видавець Олег Філюк, 2019. 7. Музей: Менеджмент і освітня діяльність. – Львів: Літопис, 2009. 8. Рутинський М.Й., Стецюк О.В. Музеєзнавство. – К.: Знання, 2008.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Заплановані освітні заходи та методи викладання - лекції, семінарські заняття, практична та самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань студента здійснюється за модульно-рейтинговою системою. Загальну кількість балів студента формують семестрові бали, отримані з усіх тем двох змістових модулів (бали, отримані під час семінарів (усні опитування); бали, отримані за виконання рефератів; бали, отримані під час модульного контролю (за виконання тестових завдань), а також бали, отримані під час складання підсумкового контролю (екзамену), а саме: за відповіді на два розгорнутих питання. Оцінка успішності знань студентів здійснюється в двох формах: семестрове оцінювання (контрольні роботи, усне опитування, реферати) і підсумкове оцінювання (іспит). Загальна сума балів – 100 балів (із них, семестрове оцінювання – максимум 60 балів; підсумкове оцінювання (іспит) – максимум 40 балів).
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни