Теорія та практика екскурсійної діяльності

Освітня програма: Музеєзнавство, пам’яткознавство

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Теорія та практика екскурсійної діяльності
Код дисципліни
ОК.12
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Формування системного бачення розвитку туристсько-екскурсійної справи в Україні, засвоєння теоретичних та надбання практичних навичок з основ екскурсійного обслуговування.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати: 1.1. найважливіші факти, події та процеси історичного минулого України; 1.2. основи музейної справи та пам’яткознавства. 2. Вміти: 2.1. критично аналізувати різноманітну інформацію, самостійно підбирати літературу та працювати з джерелами; 2.2. аналізувати туристичні ресурси регіонів України. 3. Володіти елементарними навичками джерельної критики, історичного аналізу, встановлення причинно-наслідкових зв’язків.
Зміст навчальної дисципліни
Розглядаються історія розвитку екскурсійної справи, теоретичні основи: ознаки та основні елементи екскурсії, їх співвідношення; етапи підготовки екскурсії; підготовка і оформлення документації до екскурсії; класифікація методичних прийомів, характеристика методичних прийомів показу, розповіді та руху; вимоги техніки ведення екскурсії; особливості проведення різних видів екскурсій. Зміст курсу поділений на 2 змістових модулі. Кожний змістовий модуль включає в себе лекції, практичні заняття, самостійну роботу студентів, які завершуються рейтинговим контролем рівня засвоєння знань програмного матеріалу відповідної частини курсу. У змістовий модуль 1 (ЗМ1) входять теми 1 – 4, у змістовий модуль 2 (ЗМ2) – теми 5 – 10.
Рекомендована та необхідна література
1. Бабарицька В.К., Короткова А.Я., Малиновська О.Ю. Екскурсознавство та музеєзнавство: навчальний посібник. – Київ, 2007. 2. Закон України «Про туризм». – К., 1995. 3. Закон України «Про внесення змін до закону України «Про туризм», від 18 листопада 2003 року, № 1282- IV. 4. Організація екскурсійної діяльності. Опорний конспект лекцій. Укладач О.О. Каролоп. – К., 2002. 5. Федорченко В.К., Костюкова О.М., Дьорова Т.А., Олексійко М.М. Історія екскурсійної діяльності в Україні: Навчальний посібник. – Київ, 2004. 6. Чагайда І.М., Грибакова С.В. Екскурсознавство. Навчальний посібник. – К., 2004.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Заплановані освітні заходи та методи викладання - лекції, семінарські заняття, практична та самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Бість балів студента формують семестрові бали, отримані з усіх тем двох змістових модулів (бали, отримані за модульні контрольні роботи (у формі тестування); бали, отримані за виконання індивідуальних завдань; бали, отримані за роботу на практичних заняттях, а також бали, які отримані за підсумкову контрольну роботу. Оцінка успішності знань студентів здійснюється в двох формах: семестрове оцінювання (контрольні роботи, усне опитування, реферати) і підсумкове оцінювання (екзамен). Загальна сума балів – 100 балів (із них, семестрове оцінювання – максимум 60 балів; підсумкове оцінювання (екзамен) – максимум 40 балів). Результати навчальної діяльності студентів оцінюються за 100-бальною шкалою.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни