Нова та новітня історія країн Західної Європи та Америки

Освітня програма: Музеєзнавство, пам’яткознавство

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Нова та новітня історія країн Західної Європи та Америки
Код дисципліни
ОК.39
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
6
Результати навчання
У результаті вивчення дисципліни студенти повинні засвоїти елементи науково-дослідної роботи, вміти системно оцінювати головні тенденції, динаміку, події з нової та новітньої історії країн Західної Європи та Америки, всебічно аналізувати історичні джерела, набути практичні навички роботи із науковою літературою, їх застосування в підтвердженні чи спростуванні існуючих концепцій розвитку нової та новітньої історії країн Західної Європи та Америки.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати основні події, дійових осіб, факти історії країн Західної Європи і Америки до середньовіччя та раннього нового часу. 2. Вміти визначити характерні риси, властиві для суспільного ладу, державного устрою й економічно-господарського комплексу країн Західної Європи та Америки. 3. Володіти елементарними навичками джерельної критики, історичного аналізу, встановлення причинно-наслідкових зв’язків.
Зміст навчальної дисципліни
Ознайомлення з історіографією й науковими результатами дослідження історії провідних країн Західної Європи і Америки. Розкриття обставин формування національної історії зазначених країн у період від середньовіччя до сучасності. Визначення причин, суб’єктів, історичних діячів, які сприяли розвитку нової та новітньої історії країн Західної Європи та Америки. З’ясування місця країн Західної Європи та Америки у всесвітньоісторичному процесі. Висвітлення ролі спільних і відмінних тенденцій у розвитку нової та новітньої історії країн Західної Європи та Америки.
Рекомендована та необхідна література
1. Арон Р. Мир і війна між націями. – К., 2000. 2. Бжезинский З. Великая шахматная доска. Господство Америки и его геополитические императивы. – М., 1999. 3. Бжезинский З. Ещё один шанс. Три президента и кризис американской сверхдержавы / Пер. с англ. – М., 2007. 4. Версальський мирный договор: полный перевод с французского подлинника. – М., 1925. 5. Гантінгтон С. Протистояння цивілізацій та зміна світового порядку. – Львів, 2006. 6. Гончар, Б. М. (Ред.). (2013). Нова історія країн Західної Європи й Північної Америки. XVII-60-ті роки ХІХ століття: підручник. Київ: ВПЦ «Київський університет». 7. Дюрозель Ж.-Б. Історія дипломатії від 1919 року до наших днів. – Київ : Основи, 2005. 8. Киссинджер Г. Дипломатия. – М., 1997. 9. Копійка В., Шинкаренко Т. Європейський Союз: заснування і етапи становлення. – К., 2001. 10. Ллойд-Джордж Д. Правда о мирных договорах: в2-х т. – М., 1957.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Заплановані освітні заходи та методи викладання: - лекція - семінарські заняття - самостійна робота - контрольна робота - усне опитквання - реферат
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань студента здійснюється за модульно-рейтинговою системою. Загальну кількість балів студента формують семестрові бали, отримані з усіх тем двох змістових модулів (бали, отримані за модульні контрольні роботи (у формі тестування); бали, отримані за виконання індивідуальних завдань; бали, отримані за роботу на семінарських заняттях, а також бали, які отримані за підсумкову контрольну роботу. Результати навчальної діяльності студентів оцінюються за 100-бальною шкалою. Критеріями оцінювання відповіді студента є: • повнота розкриття питання • логіка викладення • використання основної і додаткової літератури • аналітичні міркування, вміння робити висновки
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни