Вступ до фаху (Основи музеєзнавства, пам’яткознавства)

Освітня програма: Музеєзнавство, пам’яткознавство

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Вступ до фаху (Основи музеєзнавства, пам’яткознавства)
Код дисципліни
ОК 10
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
6
Результати навчання
У результаті вивчення курсу студенти повинні засвоїти базові поняття курсу, предмет та об’єкт дослідження пам’яткознавства, основи теорії музеєзнавства, властивості музейних предметів, основи музейного джерелознавства, склад і структуру музейних фондів, основні напрямки науково-фондової роботи музеїв, суть музейної експозиції, основні методи побудови експозицій, методику та основні етапи створення музейних експозицій і виставок, суть культурно-просвітницької діяльності музеїв, базові форми культурно-просвітницької діяльності музеїв, основи роботи з музеєфікації пам’яток; вміти орієнтуватись у фаховій літературі, відбирати з інформації найголовніше, систематизувати її, оцінювати вид пам’яток, класифікувати їх, створювати інтерактивні карти пам’яток.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати найважливіші факти, події та процеси історичного минулого людства, володіти базовими знаннями про культурні пам'ятки України та світу. 2. Вміти працювати з історичними довідниками та орієнтуватися на географічній карті України та Світу; знаходити на карті України основні пам'ятки історії, та міста чи регіони з ними пов'язані. 3. Володіти елементарними навичками пошуку матеріалу за допомогою інтернет ресурсів, базовими знаннями зі створення презентаційних доповідей.
Зміст навчальної дисципліни
Зміст курсу поділений на 2 змістових модулі. Кожний змістовий модуль включає в себе лекції, семінари, самостійну роботу студентів, які завершуються рейтинговим контролем рівня засвоєння знань програмного матеріалу відповідної частини курсу. У змістовий модуль 1 (ЗМ1) входять теми 1-14, у змістовий модуль 2 (ЗМ2) – теми 15-23.
Рекомендована та необхідна література
1. Бабарицька В., Короткова А., Малиновська О. Екскурсознавство і музеєзнавство: Навчальний посібник. – К.: Альтпрес, 2007. 2. Вступ до музеєзнавства і пам’яткознавства. Навчальний посібник. – К.: Ліра, 2019. 3. Основи пам’яткознавства. – К.: Центр пам’яткознавства НАН України і УТОПІК, 2017. 4. Кравченко І.А. Основи музеєзнавства: підручник для студентів закладів вищої освіти. – К.: Видавець Олег Філюк, 2019. 5. Культурна спадщина людства: збереження та використання / В. І. Акуленко, І. П. Магазинщикова, М. І. Моздир, О. О. Тарасенко. – Л. : Фенікс, 2002. 6. Об'єкти Світової спадщини ЮНЕСКО в Україні : пам’ятка / М-во культури України, Київ. нац. ун-т культури і мистецтв, Наук. б-ка ; уклад. О. О. Скаченко, наук. ред. Ю. М. Ключко. – К. : Вид. центр КНУКіМ, 2014. 7. Пам’яткознавство: посібник для початківців. – К.: Центр пам’яткознавства НАН України і УТОПІК, 2014. 8. Рутинський М.Й., Стецюк О.В. Музеєзнавство. – К.: Знання, 2008. 9. Якубовський В.І. Музеєзнавство. – К., 2010.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Заплановані освітні заходи та методи викладання - лекції, семінарські заняття, практична та самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань студента здійснюється за модульно-рейтинговою системою. Загальну кількість балів студента формують семестрові бали, отримані з усіх тем двох змістових модулів (бали, отримані за модульні контрольні роботи (у формі тестування); бали, отримані за виконання індивідуальних завдань; бали, отримані за роботу на семінарських заняттях, а також бали, які отримані за підсумкову контрольну роботу. Результати навчальної діяльності студентів оцінюються за 100-бальною шкалою. Критеріями оцінювання відповіді студента є: • повнота розкриття питання • логіка викладення • використання основної і додаткової літератури • аналітичні міркування, вміння робити висновки
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни