Конституційні системи країн світу
Освітня програма: Право. Магістр. Заочна.
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут права
Назва дисципліни
Конституційні системи країн світу
Код дисципліни
ВБ.01.09.13
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
Досягнення студентами таких компетентностей, вмінь та навичок, як: здатність аналізувати види конституційних систем та їх правові засади; окреслити повноваження органів державної влади, місцевого самоврядування в Україні та зарубіжних країнах; визначати особливості джерел конституційного права; отримати навички обгрунтування особливостей розвитку конституційно-правового регулювання в Україні та зарубіжних країнах; навички застосовувати одержані теоретичні знання в науково-дослідній та педагогічній діяльності; аналізувати джерела конституційного права, з якими пов’язані виникнення, зміна та припинення конституційно-правових відносин.
Форма навчання
Заочна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Розуміти сутність та зміст наукових і нормативних підходів щодо основних видів конституційних систем; аналізувати та узагальнювати інституційні складові конституційних систем країн світу; визначати теоретичні основи організації державної влади та місцевого самоврядування; володіти логічними та аналітичними навичками аналізу правових явищ, пошуку можливих способів подолання та уникнення колізій.
Зміст навчальної дисципліни
В межах навчальної дисципліни досліджуються питання поняття, суті та класифікації конституційних систем країн світу. Розглядаються сучасні підходи до розуміння поняття та структури форми держави, визначаються особливості поняття, змісту конституційно-правового регулювання, правового статусу людини і громадянина, значення конституції в правовій системі та перспективи розвитку конституційно-правового регулювання в Україні. Особлива увага приділяється вивченню конституційно-правових основ організації державної влади і місцевого самоврядування в Україні та зарубіжних країнах, виявленню проблем та визначенню шляхів вдосконалення законодавства про конституційно-правовий статус органів державної влади і місцевого самоврядування країн світу.
Рекомендована та необхідна література
1. Бориславська О. М. Європейська модель конституціоналізму: системно-аксіологічний аналіз : монографія / О. М. Бориславська. Харків : Право, 2018. 384 с.
2. Кравцова З.С. Конституційно-правові засади організації і здійснення державної влади в Україні: - монограф. Київ : видавництво Ліра-К, 2019. 428 с.
3. Сінькевич О.В. Функції конституційного права як галузі права України: монографія. Київ : видавництво Ліра-К, 2020. 462 с.
4. Черняк Є.В. Охорона Конституції України та конституцій зарубіжних країн: конституційно-порівняльний аналіз: монографія. Київ: Видавництво Ліра-К, 2020. 592 с.
5. Шаповал В.М. Феномен конституційного права: монографія. – К.: Інститут законодавства Верховної Ради України, 2017
– 423 с.
6. Constitutional Dialogue: Rights, Democracy, Institutions / Edited by Geoffrey Sigalet, Grégoire Webber, Rosalind Dixon.
Cambridge University Press. 2019. 472 p.
8. Allen J. Non-Statutory Executive Powers and Judicial Review. Cambridge University Press. 2022.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції і семінарські заняття проводяться із застосуванням інтерактивних методів навчання (мозковий штурм, case-study, дискусія, мікрофон, акваріум та ін.). Передбачається виконання індивідуальних завдань, робота в малих групах. Заплановано підготовку здобувачами доповідей, рефератів.
Методи та критерії оцінювання
Методи оцінювання - вид роботи/діяльності здобувача, за яким буде оцінюватися рівень досягнення результатів навчання (індивідуальна робота, самостійна робота тощо і мінімальний пороговий рівень, після досягнення якого зараховується позитивна оцінка) – та критерії оцінювання доводяться до відома здобувачів перед початком вивчення дисципліни викладачем, який веде семінарські заняття.
При поточному контролі оцінці підлягають: рівень «Знання», «Розуміння», «Застосування», «Аналіз»/»Синтез»/»Оцінка», продемонстровані здобувачем у письмових та усних відповідях.
Викладач виставляє кількість набраних з поточного контролю балів у відповідні документи обліку успішності студентів. В разі відсутності здобувача на семінарському занятті з поважних причин, він може відпрацювати пропущене заняття в поза аудиторний час. За невідпрацьовані заняття бали не нараховуються.
Максимальна кількість балів, яку у сукупності може набрати здобувач при поточному контролі – 40, при підсумковому – 60.
Мова викладання
українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни