Правове регулювання відносин публічно-приватного партнерства
Освітня програма: Право. Магістр. Денна.
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут права
Назва дисципліни
Правове регулювання відносин публічно-приватного партнерства
Код дисципліни
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
Досягнення студентами таких компетентностей, вмінь та навичок, як: здатність застосовувати в практичній сфері загальні та спеціальні знання з теорії публічно-приватного партнерства; здатність проведення досліджень щодо вибору оптимальних форм публічно-приватного партнерства з урахуванням особливостей практичної ситуації, уміння грамотно і точно формулювати та висловлювати свої позиції, належним чином їх обґрунтовувати, брати участь в аргументованій професійній дискусії; здатність до розроблення проектів угод, що опосередковують публічно-приватне партнерство; вміння розв’язувати складні задачі в сфері правотворчості і правозастосування; здатність приймати обґрунтовані рішення щодо застосування господарсько-правових норм при розв’язанні спірних питань, які виникають при публічно-приватному партнерстві; здатність оцінювати новітній правовий інструментарій.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати основні аспекти становлення та розвитку різних форм співпраці держави/територіальної громади з приватним бізнесом; господарського законодавства, що регулює такі форми співпраці; спеціальні поняття та термінологію; літературні та нормативні джерела з проблем правового регулювання відносин публічно-приватного партнерства, в тому числі і за правом Європейського Союзу.
Володіти елементарними навичками з підготовки проекту угоди, що опосередковує відносини публічно-приватного партнерства з урахуванням особливостей практичної ситуації та застосування господарсько-правових норма для розв’язання спорів, що виникають при встановленні, зміні та припиненні відносин публічно-приватного партнерства та консультування з правових питань на різних етапах встановлення відносин публічно-приватного партнерства, зокрема, можливих способів захисту прав та інтересів як публічних, так і приватних партнерів.
Зміст навчальної дисципліни
В межах навчальної дисципліни вивчаються загальнотеоретичні засади публічно-приватного партнерства: поняття, принципи, види та форми регулювання публічно-приватного партнерства; договірна форма публічно-приватного партнерства; порядок укладення, виконання та припинення угод, що опосередковують публічно-приватне партнерство; концесійна модель публічно-приватного партнерства; інші договори, які опосередковують відносини публічно-приватного партнерства; корпоративна форми публічно-приватного партнерства. Курс навчальної дисципліни передбачає глибоке вивчення студентами чинного законодавства України, що регулює порядок здійснення публічно-приватного партнерства, юридичної літератури, основних понять та спеціальної термінології.
Рекомендована та необхідна література
Державно-приватне партнерство : навчальний посібник / наук. редактор Піроженко Н. В. – К. : Навчально-методичний центр «Консорціум із удосконалення менеджмент-освіти в Україні», 2016. [Електронний ресурс] // Режим доступу: https://issuu.com/ceume/docs/ppp2016_web1
Вінник О. М. Корпоративна форма державно-приватного партнерства: проблеми правового забезпечення на тлі зарубіжного досвіду: Монографія / Вінник О. М. – Суми: МакДен, 2012. – 204 с.
Круглов В.В. Механізми державного регулювання державно-приватного партнерства в Україні. Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора наук з державного управління за спеціальністю 25.00.02 «Механізми державного управління». – Харківський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, Харків, 2020. 210 с.
Науково-практичний коментар Господарського кодексу України / Л.Ф. Винокурова [та ін.]; за ред. В.С. Щербина , Н.Б. Пацурія. Київ: Юрінком Інтер, 2019. – 816 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
У процесі вивчення цієї навчальної дисципліни проводяться лекції, семінарські заняття та здійснюється самостійна робота студентів. Будуть застосовуватися такі методи навчання: словесний (пояснення, навчальна дискусія та ін.), наочний (ілюстрування та демонстрування, презентації в PowerPoint), практичний (доповідь та звіт з виконання індивідуального завдання, розв’язування казусів, експрес опитування). Інтерактивні технології: інтерактивні технології кооперативного навчання, інтерактивні технології колективно-групового навчання, технології ситуативного моделювання, технології опрацювання дискусійних питань.
Методи та критерії оцінювання
На першому семінарському занятті кожен студент отримує індивідуальне завдання та готується до доповіді за темою, визначеною у завданні. Викладач встановлює графік, відповідно до якого визначено час, коли кожен з студентів зможе зробити доповідь за темою свого індивідуального завдання.
Такі завдання як: розв’язання казусу студенти виконують у два етапи. Перший етап: виконання та письмове оформлення завдання. Другий етап: представлення результату виконаного завдання на семінарському занятті, його обговорення та оцінка.
У випадку відсутності студента на семінарському занятті з поважних причин, підтверджених документально, він може відпрацювати пропущене заняття у визначений викладачем час шляхом розв’язання казусів. Пропущене заняття може бути відпрацьоване в строк не пізніше 10 (десяти) календарних днів з дня завершення дії поважних причин. За невідпрацьовані заняття бали не нараховуються.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни