Судовий розгляд справ, які виникають з екологічних правовідносин
Освітня програма: Право. Бакалавр. Заочна.
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут права
Назва дисципліни
Судовий розгляд справ, які виникають з екологічних правовідносин
Код дисципліни
ДВС.7.04
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
9
Результати навчання
Результатами навчання є є знання, навички та вміння:
- знати правові засади вирішення екологічних спорів у національних судах України;
- визначати причини виникнення екологічних спорів та способи їх запобігання;
- аналізувати специфіку вирішення екологічних спорів у судах загальної юрисдикції;
- визначати предмет екологічного спору;
- визначати підвідомчість екологічного спору;
- оцінювати докази у справах, які виникають з екологічних правовідносин;
- формулювати та обґрунтовувати правову позицію, моделювати стратегію і тактику учасника судового розгляду екологічного спору;
- критично осмислювати та застосовувати норми права у процесі судового розгляду екологічного спору;
- прогнозувати та формувати зміни у судовій практиці вирішення екологічних спорів.
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Попередніми умовами для опанування навчальної дисципліни є:
- знання основних положень екологічного законодавства, особливостей правового регулювання екологічних відносин та їх специфіки;
- володіння навичками застосування еколого-правових норм та розв’язання юридичних казусів, що виникають у галузі екологічних відносин;
- знання основних положень цивільно-процесуального, господарсько-процесуального, адміністративно-процесуального, кримінально-процесуального законодавства та правових засад адміністративно-деліктного провадження.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна спрямована на вивчення:
- науково-теоретичних та законодавчих засад судового розгляду справ, які виникають з екологічних правовідносин, як окремої категорії судових справ;
- правових засад доступу до правосуддя з питань охорони довкілля;
- розмежування судових юрисдикцій у справах, що виникають з екологічних правовідносин;
- особливостей судового розгляду екологічних спорів в порядку цивільного, господарського, адміністративного судочинства;
- особливостей судового розгляду справ про кримінальні правопорушення проти довкілля;
- особливостей судового розгляду справ про екологічні адміністративні правопорушення.
Рекомендована та необхідна література
1. Дайджест судової практики Верховного Суду України у спорах, що виникають у сфері захисту довкілля та екологічних прав. 2019 рік.
2. Доступ до правосуддя у справах із захисту довкілля / За заг. ред. О. Кравченко. Львів, 2021. 148 с.
3. Єрмолаєва Т.В. Проблеми доступу до правосуддя при захисті екологічних прав. Проблеми законності. 2017. Вип. 137. С. 93-100.
4. Збірник матеріалів Міжнародного судового форуму «Судовий захист природного довкілля та екологічних прав» (м. Київ, 7 листопада 2019 року).
5. Природоохоронне законодавство у фокусі Верховного Суду. Київ 2021. 65с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Із урахуванням змісту навчального матеріалу та цілей навчання, у процесі викладання дисципліни використовуються такі традиційні та інноваційні технології навчання:
- лекції, присвячені вивченню науково обґрунтованого та систематизованого матеріалу щодо: поняття та видів екологічних спорів; правових засад судоустрою в Україні в контексті доступу до правосуддя з питань охорони довкілля; загальних засад поділу справ, які виникають з екологічних правовідносин, за формами судочинства; особливостей судового розгляду екологічних спорів у загальних, господарських, та адміністративних судах;
- семінарські заняття, на яких здійснюється детальний розгляд теоретичних положень навчальної дисципліни (шляхом підготовки доповідей та проведення дискусій) та формуються практичні навички (шляхом вирішення практично орієнтованих задач (казусів), використання кейс–методу або методу аналізу конкретних ситуацій, моделювання судових засідань).
Методи та критерії оцінювання
Методи та критерії оцінювання обираються викладачем, який проводить семінарські заняття, в межах кількості балів, передбачених програмою навчальної дисципліни, а саме: за доповідь (до 1 балу); за доповнення доповіді (до 1 балу); за експрес опитування (до 1 балу); за участь в дискусії (до 1 балу); за розв’язання казусу (до 1 балу); за модульну контрольну роботу (від 2 до 5 балів). Максимальна кількість балів, яку студент може набрати сумарно за усіма формами оцінювання під час семестру - 40 балів.
Підсумкове оцінювання: здійснюється у формі письмового заліку. Максимальна підсумкова оцінка за цю дисципліну може становити 100 балів.
У випадку відсутності студента на семінарському занятті з поважних причин, він може відпрацювати пропущене заняття в поза аудиторний час впродовж 7 днів після пропущеного заняття в час консультацій викладача. Відпрацювання здійснюється шляхом усного опитування чи виконанням іншого типу завдання, встановленого викладачем.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни