Теоретико-правові проблеми юридичного процесу

Освітня програма: Право. Бакалавр. Денна.

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут права

Назва дисципліни
Теоретико-правові проблеми юридичного процесу
Код дисципліни
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
В результаті освоєння дисципліни студент повинен: Знати:1) роль та значення юридичного процесу на сучасному етапі розвитку суспільства; 2) особливості окремих видів процесуальної діяльності; 3) зміст норм процесуального правничий та особливості реалізації; 4) основні підходи, що існують у юридичній науці, до розуміння юридичного процесу; Основні процесуальні категорії права. Вміти: 1) тлумачити норми процесуального права з урахуванням їхньої системності; 2) орієнтуватися у тенденціях зміни чинного процесуального законодавства; 3) приймати процесуальні рішення та вчиняти процесуальні дії у точній відповідності до закону; 4) застосовувати отримані знання розуміння системних закономірностей юридичного процесу; Володіти: 1) навичками винесення процесуально-правових актів; 2) методикою самостійного вивчення та аналізу чинного процесуального законодавства та правозастосовної практики; 3) методикою доведення у різних видах юридичного процесу.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Попередні вимоги до опанування навчальної дисципліни (для другого семестру навчання): 1) успішне опанування знань про предмет, завдання, методологію та періодизацію дисципліни «Теоретико-правові проблеми юридичного процесу», її місце в системі навчальних дисциплін; 2) опанування основних наукових проблем теорії держави та права; 3) формування навичок аналітичного мислення про динаміку становлення і розвитку окремих держав та їх правових систем.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна «Теоретико-правові проблеми юридичного процесу» надає цілісне уявлення про юридичний процес у правовій системі України; знайомить студентів із теорією процесуального права; виробляє вміння розуміти та правильно тлумачити зміст норм процесуального права; сприяє формуванню затребуваного процесуальною практикою прикладного знання; формує навички роботи з навчальною та науковою юридичною літературою, нормативно-правовими актами, винесення процесуальних актів індивідуального характеру; сприяє розвитку правосвідомості та правової культури студента.
Рекомендована та необхідна література
1. Баширова С. Г. К вопросу о соотношении правовой процедуры и юридического процесса / С. Г. Баширова // Вестник Волжского ун-та им. В. Н. Татищева. – Вип. 67. - 2005. – С. 24-27. 2. Васильев А. М. О правоприменении в процессуальной сфере. Проблемы соотношения материального и процесуального права. – М.: Юрид. лит., 1980. – 256 с. 3. Вдовіна Г. А. Процедурний природно-правовий підхід (погляди Л. Фуллера / Г. А. Вдовіна // Держава і право. - 2000. – Вип. 10. – С. 79-86. 4. Гетьман А. П. Процессуальные нормы и отношения в экологическом праве / А. П. Гетьман. – Х., 1994. – 134 с. 5. Зайцев И. М. Правовые процедуры и судебные процессы // Теория государства и права: [Курс лекций] / Под ред. Н.И. Матузова и А.В. Малько. – 2-е изд., перераб. и доп. – М.: Юристъ, 2001. – 776 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Вивчення дисципліни «Теоретико-правові проблеми юридичного процесу» передбачає проведення лекційних та практичних занять; експрес-опитування/тестування/есе (реферат) з запропонованої тематики; модульну контрольну роботу; самостійну роботу студентів з підготовки до семінарських занять та тестування; залік (іспиту).
Методи та критерії оцінювання
Види поточного контролю обираються викладачем, який веде семінарські заняття. Видами поточного контролю можуть бути: експрес опитування, тестування, наукова робота, модульні контрольні роботи. Максимальний бал, який може бути отриманий студентом за підсумком навчання протягом семестру складає 40 балів. Мінімальний бал, який має бути отриманий студентом за відповідними формами оцінювання складає 24 бали. Семестрові форми оцінювання: 1) експрес опитування – від 1 до 5 балів; 2) тестування – від 1 до 5 балів; 3) наукові роботи – від 1 до 10 балів; 4) модульні контрольні роботи – від 1 до 10 балів. Підсумкові форми оцінювання: 1) залік – від 20 до 60 балів 2) іспит – від 20 до 60 балів.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни