Соціолого-правові дослідження та їх роль в юридичній науці та практиці.

Освітня програма: Право. Бакалавр. Денна.

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут права

Назва дисципліни
Соціолого-правові дослідження та їх роль в юридичній науці та практиці.
Код дисципліни
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
1. Інтеграція знань студентів про становлення і розвиток права, правової науки та соціології права як універсальної та інтегральної науки, а також як методології і системи знань, способів, методів та інструментів для проведення соціологічних правових досліджень. 2. Знання основних положень методики підготовки і проведення та об’єктів соціологічних правових досліджень – права як соціального явища, влади і держави та їх взаємодії із громадянським суспільством, людини і особи, соціальних комунікацій. 3. Досягнення студентами таких вмінь та навичок: - розуміти та вміти пояснити місце і роль соціологічних правових досліджень для юридичної науки і практики; - вміти використовувати соціологічні правові дослідження у сфері правотворчості, реалізації, у тому числі інтерпретації права, а також для вирішення конкретних казусів юридичної практики;
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Наявність достатніх знань з курсів Теорія права, Історія правової та державницької думки, Історія права та держави, Філософія, Організація правосуддя, Конституційне право, Адміністративне право, Фінансове право, Цивільне право. 2. Знання юридичної та соціологічної термінології, особливостей та видів форм і джерел права, соціологічних правових методів пізнання генези та функціонування права і держави; особливостей використання соціологічних правових знань для організації, видів і форм правотворчої діяльності, застосування і тлумачення права, юридичної відповідальності. 3. Знання методики і методології проведення соціологічних правових досліджень та їх використання в науково-дослідній роботі і юридичній практиці. 4. Вміння використовувати юридичну термінологію, соціологічні правові знання на практиці, спроможність коментувати та вирішувати юридичні справи.
Зміст навчальної дисципліни
Універсальна комплексна навчальна дисципліна, вивчення якої дозволяє за допомогою знань теорії та історії соціології права, галузевої соціології права, методики і методології соціологічних правових досліджень: - осмислювати правову реальність, проблеми праворозуміння, сутності, цінності та призначення права у суспільстві, його взаємодію з іншими соціальними явищами; - розглядати соціологічні проблем національного права, взаємозв’язок і взаємозумовленість права та держави, особливостей організації та функціонування влади, а також життя громадянського суспільства і його інститутів, взаємодії громадянського суспільства з державою та його роль у розвитку права; - проводити соціологічні правові дослідження самостійно або у групі, аналізувати їх результати, готувати відповідні рекомендації та використовувати їх у науково-дослідній роботі і юридичній практиці .
Рекомендована та необхідна література
1. BВentham J. A Fragment on Government. — Cambridge: Cambridge University Press, 1988. Вебер М. Избранные произведения. Москва: Прогресс, 1990. Wasyl W. Kostytsky., Kwestia oceny dziedzictwa prawnego Leona Petrazyckiego w nowoczesnej doktrynie prawnej Ukrainy / Leon Petrazycki i jego dzielo. Warszawa.–Stydia Iridica. 2018. Р. 163-184. Kostytsky V. Scientific ideas, legal progress, scientific legal doctrine: searching for the optimal power model in the modern state // European science. Scientific journal. Vedecký časopis, Podhájska. Костицький В.В., Кобан О.Г. Соціологія права : (науково-теоретична спадщина Євгена Ерліха і проблеми розвитку сучасної науки) (видання друге).Київ : Коло, 2016. 256 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Вивчення курсу передбачає здійснення заходів та використання методів, які: а) забезпечують знання предмета в межах лекційних занять (словесні, візуальні, використання презентацій); б) мотивують навчально-наукову діяльність (дискусії, проблемні ситуації, ділові ігри, творчі завдання тощо); в) формують систему знань і навиків, як готовності до самостійного проведення соціолого- правового дослідження. До заходів та методів викладання відносимо: а) викладання лекційного матеріалу та проведення семінарів із використанням цифрових технологій, проведення зустрічей із відомими політикам і правниками, гурткова робота, дискусійні клуби; б)методи контролю і самоконтролю у навчальній діяльності (експрес опитування; доповідь (виступ на задану тему); розв’язання правової проблеми (задачі); тестування (з набору суджень вибрати вірні); модульна контрольна робота)
Методи та критерії оцінювання
Види поточного контролю включають: а) контроль з боку викладача, який читає лекції (експрес-опитування перед початком лекції, підготовка письмового реферату, підготовка тез виступу та участь у конференції, підготовка наукової статті). б) обрані викладачем, який веде семінарські заняття. На семінарах можуть бути використані такі форми поточного контролю: оприлюднення реферату, виступ у дискусії, відповіді на запитання, експрес опитування, колоквіум, доповідь, наукова робота, тестування (з набору суджень вибрати вірні), модульна контрольна робота, проміжний контроль (підсумкова контрольна робота). Максимальна підсумкова оцінка - 100 балів. Максимально на іспиті студент може отримати 60 балів без урахування балів, отриманих студентом під час проведення змістовних модулів.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни