Методика викладання філософії у закладах вищої освіти

Освітня програма: ОНП Філософія 2021. Денна форма навчання.

Структурний підрозділ: Філософський факультет

Назва дисципліни
Методика викладання філософії у закладах вищої освіти
Код дисципліни
ОК 2
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
1. Здійснювати інтелектуальний пошук, виявляти і критично осмислюватиактуальні проблеми сучасної філософської думки, розробляти їх в рамках власного філософського дослідження; 2. Розуміти зв’язки філософії з іншими напрямами філософського дискурсу та іншими інтелектуальними й гуманітарними практиками; 3. Приймати ефективні рішення з питань управління складною професійною та/або навчальною діяльністю усфері філософії; 4. Розробляти і викладати філософські дисципліни в закладах освіти; 5. Планувати і виконувати наукові дослідження з філософії та дотичних питань, формулювати і перевіряти гіпотези, аргументувати висновки, презентувати результати досліджень в різних формах наукової комунікації.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. До початку вивчення цього курсу студенти мають знати основи психології та педагогіки вищої школи, мати основні знання з дисциплін «Історія філософії». «Теоретична філософія», «Практична філософія, «Логіка», «Етика», «Естетика» тощо. 2. Вміти збирати та інтерпретувати інформацію щодо феноменів та явищ світу й культури, розуміти сутність філософських проблем, тем, ідей, вміти аналізувати філософські та наукові тексти для подальшої передачі цих знань іншим студентам. 3. Володіти елементарними навичками сприйняття та аналізу інформації; педагогічної майстерності
Зміст навчальної дисципліни
Частина 1. Методика викладанняяк предмет дослідження 1. Предмет, структура та завдання курсу 2. Філософія в системі освіти 3. Стан викладання філософії в Україні та проблеми методичного забезпечення 4. Проблеми викладання філософських дисциплін в умова нових Законів Про вищу освіту (2014) та Про освіту (2017). Значення запровадження Болонського процесу для викладання дисциплін філософського циклу 5. Проблеми та вимоги до викладання філософії в дистанційному форматі. Частина 2. Система методичного забезпеченнянавчального процесу 5. Інформаційне забезпечення курсу філософії 6. Підготовка лекційного курсу 7. Методика підготовки та проведення філософського семінару 8. Організація та методичне забезпечення самостійної роботи студентів 9. Особливості системи контролю знань з філософії 10. Актуальні проблеми методики викладання філософії 12 Підсумкова контрольна робота
Рекомендована та необхідна література
1.Академічна чесність як основа сталого розвитку університету / Міжнародний благодійний фонд “Міжнарод. фонд. дослідж. освіт. політики”; за заг. ред. Т.В.Фінікова, А.Є.Артюхова. К.; Таксон, 2016. 234 с. Режим доступу: https://www.univer.kharkov.ua/images/redactor/news/2016-0907/chesnist_osnova_rozvitk_Univers.pdf 2.Болонський процес у фактах і документах (Сорбонна-Болонья-Саламанка-Прага-Берлін). Тернопіль, 2003. 3.Буряк В. Керування самостійною роботою студентів/ Вища школа. 2001. № 4-5. 4.Головко Л.Л. Активізація самостійної роботи студента під час лекційних занять/ Освіта і управління. 2002. № 1. 5.Корміна Л. І. Методика викладання дисциплін за фахом у вищих навчальних закладах : методичні рекомендації до курсу / Л. І. Корміна. Луцьк: Вежа-Друк, 2016. 52 с. Режим доступу: https://core.ac.uk/download/pdf/153584854.pdf 6.Шляхтун П.П. Методика викладання соціально-гуманітарних дисциплін: навч. посіб. / П.П.Шляхтун. К.: ВЦ «Академія», 2011. 224 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, практичні заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Критерії оцінювання: 1.Усна відповідь / презентація:5 балів – студент у повному обсязі володіє навчальним матеріалом, вільно та аргументовано його викладає, 4 бали - студент у достатньому обсязі володіє навчальним матеріалом, вільно його викладає, але може не вистачати аргументації в поясненнях, в основному розкриває зміст поставленого завдання, 3 бали – в цілому володіє навчальним матеріалом, але не демонструє глибини знань, не спирається на необхідну навчальну літературу, першоджерела. 2 бали – не в повному обсязі володіє матеріалом, фрагментарно та поверхово його викладає, недостатньо розкриває зміст поставлених питань. Має суттєві помилки у відповіді. 2.Доповнення / дискусія: 1 бал – доповнення змістовне, ґрунтовне, конструктивно доповнює обговорення теми. 3. Самостійна робота (Написання 5 есе згідно інформаційного додатку)
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни