Еристика

Освітня програма: ОПП Філософія 2020. Денна форма навчання.

Структурний підрозділ: Філософський факультет

Назва дисципліни
Еристика
Код дисципліни
ДВВ.13
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати: своєрідність еристики як самостійної теоретико-прикладної науки; основні етапи розвитку еристики як науки і навчальної дисципліни; сутність аргументації, її структуру, форми та види. Вміти: аналізувати тексти з точки зору їх логічної правильності і аргументованості; будувати свої виступи в межах суперечки відповідно до правил логіки і теорії суперечки; застосовувати прийоми впливу в межах суперечки; демонструвати здатність до вільної комунікації мовою навчання; використовувати знання іноземних мов для аналізу інформаційних інтернет-ресурсів, читання новітньої літератури з проблем еристичних досліджень; вести полеміку стосовно визначених питань на основі володіння категоріально-поняттєвим апаратом еристики.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
а. До початку вивчення цього курсу студенти мають знати основні етапи та характеристики історико-політологічного процесу; основні загальнонаукові теорії та методи досліджень; закони логіки та основні вимоги до правильного мислення; основні твори класичної української літератури та зарубіжної літератури. б. Вміти збирати та інтерпретувати інформацію щодо визначених феноменів, явищ або процесів; визначати закономірності та особливості предметів дослідження. в.Володіти елементарними навичками наукового дослідження та управління інформацією; критичного мислення та прогнозування стосовно історичних, соціально-політичних, економічних, культурно-мистецьких подій та явищ; використання іншомовних фахових інформативних джерел.
Зміст навчальної дисципліни
В межах навчальної дисципліни визначаються предмет, завдання, теоретичні основи, методології, основні напрямки та проблематика еристики як напрямку дослідження. Метою навчальної дисципліни є розкриття основних понять, процесів виникнення, розвитку і трансформації у хронологічному та семантичному розумінні еристики як напрямку дослідження і навчальної дисципліни; виховання високорозвинутої, гармонійної особистості, діалектично мислячої, з високоякісним мовленням, ефективним спілкуванням; формування стійкої системи знань про теоретичні та практичні аспекти комунікативної діяльності. Навчальна дисципліна сприяє розвитку у студентів навичок необхідних для професійної діяльності сучасної освіченої людини, а саме ефективної технології комунікації, що є безумовним свідченням комунікативної компетентності сьогоднішнього студента — завтрашнього спеціаліста і враховує сучасні наукові досягнення в осмисленні основних закономірностей притаманних процесу ведення суперечки.
Рекомендована та необхідна література
Хоменко І.В. Еристика. – К., 2008. Хоменко І.В. Дискурс еристичної комунікації // Філософська думка. – К.,2000.- №2. – С. 27- 38. Колотілова Н.А. Риторика. – К., 2007. Комаха Л.Г. Логічні засади аргументації у філософському знанні. – К., 2015. Щербина О.Ю. Логіка та юридична аргументація. – К., 2013. Шопенгауэр А. Эристика или искусство спорить. – СПб., 1900.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінарські заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Підсумкове оцінювання у формі заліку: підсумкова кількість балів з дисципліни (максимум 100 балів) визначається як проста сума балів за систематичну роботу впродовж семестру. Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру. Таким чином, підсумкова оцінка складається із суми семестрової кількості балів та підсумкової контрольної роботи.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни