Науковий образ світу

Освітня програма: ОПП Філософія. 2021. Денна форма навчання.

Структурний підрозділ: Філософський факультет

Назва дисципліни
Науковий образ світу
Код дисципліни
ОК.22
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН-10 Мати навички реферування, систематизованого огляду та порівняльного аналізу філософської та загальнонаукової літератури. ПРН-16. Вміти застосовувати загальногуманітарні та філософські знання в різних сферах життєдіяльності. ПРН-18 Ефективно працювати з інформацією: добирати необхідну інформацію з різних джерел, зокрема з фахової літератури та електронних баз, критично аналізувати й інтерпретувати її, впорядковувати, класифікувати й систематизувати.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Курс «Науковий образ світу» вивчається на основі знань з курсів вищої математики, які студенти вивчали на першому курсі, та повної загальної освіти.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна «Науковий образ світу" забезпечує сприйняття та засвоєння сучасних мультидисциплінарних теорій, знайомить студентів з поняттям науки, наукового дослідження, наукового світогляду, наукового образу світу. Вивчення першої частини дисципліни знайомить студентів з основними етапами розвитку наукового образу світу, методами наукових досліджень та наукового пізнання, надає базові поняття та розуміння про світ, що нас оточує: побудову та розвиток всесвіту, поняття життя, його появу та розвиток, фізичну природу явищ, що нас оточують. Опанування матеріалу другої частини дисципліни дасть змогу студентам знати та розуміти сучасні напрямки розвитку науки та технологій.
Рекомендована та необхідна література
1. Анісімов І.О. Синергетика: підручник. – К.: ВПЦ «Київський університет», 2014. – 551 с. Висоцький М.В. Природознавство: науковий образ світу: текст лекцій. К.: ВПЦ «Київський університет», 2018. –143 с. 2. Грицик В. Екологія довкілля. Охорона природи: навчальний посібник / В. Грицик, Ю. Канарський, Я. Бедрій. – К.: Кондор, 2009. – 292 с 3. Карпов Я.С. Концепції сучасного природознавства: підручник / [Я.С. Карпов, В.В. Кисельник, В. Г. Кремень та ін.] – К.: Професіонал, 2004. – 496 с 4. Ніконова В.В. / Довідник з курсу «Науковий образ світу». —Київ: 2018. – 56 с. 5. Скришевський В.А. Фізичні основи напівпровідникових хімічних сенсорів, Навчальний посібник, ВПЦ Київський університет, 2006. 6. Титко Р., Калініченко В.М. Відновлювальні Джерела Енергії (досвід Польщі для України).: Навчальний посібник. – Варшава: OWG, 2010 - 530 с. 7. Атлас енергетичного потенціалу відновлювальних та нетрадиційних джерел енергії України, 2001.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, консультації, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Підсумкове оцінювання (у формі заліку): 30 балів / 18 балів. Письмова робота у вигляді тесту та усна співбесіда; Максимальна кількість балів які можуть бути отримані студентом - 30 балів; Оцінюються результати навчання; Тестове завдання (20 бали) та усна відповідь на одне запитання (10 балів). Для отримання загальної позитивної оцінки з дисципліни оцінка за залік не може бути меншою 18 балів;- Студент не допускається до заліку, якщо під час семестру набрав менше ніж 42 бали. Студенти, що отримали менше ніж 42 бали, мають переписати контрольну роботу та переробити реферат згідно з наведеними вимогами. При спробі перескладання контрольної чи реферату максимально можливі бали, що можуть бути отримані студентом складають 80% від максимуму.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни