Буддизм як релігійна традиція

Освітня програма: ОПП Релігієзнавство 2020

Структурний підрозділ: Філософський факультет

Назва дисципліни
Буддизм як релігійна традиція
Код дисципліни
ОК.12
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
13. Здійснювати аналіз релігійних текстів за допомогою знання однієї із давніх мов. 14. Мати навички виконання наукових досліджень у галузі релігієзнавства у складі групи, оцінювати їх результати і аргументувати висновки за результатами досліджень. 15. Мати навички участі в наукових та/або прикладних дослідженнях у галузі релігієзнавства
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати особливості сприйняття буддизму, його напрямки та регіональні різновиди. 2. Вміти аналізувати ідейний доробок буддійських першоджерел та важливих буддологічних досліджень. 3. Володіти елементарними навичками наукового дослідження та критичного аналізу джерел; використання іншомовних фахових інформативних джерел з тематики буддизму.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна «Буддизм як релігійна традиція» є обов’язковою дисципліною для спеціальності «релігієзнавство», що читається у другому семестрі ІІ курсу бакалаврату. Пропонується виклад питань, пов’язаних з конфесійними особливостями вивчення буддизму, тематики раннього буддизму та регіональних різновидів теравади, магаяни і ваджраяни. Ознайомлення з тематикою цього курсу сприятиме більш якісному розумінню студентами проблем, пов’язаних з історією та сьогоденням буддійської традиції.
Рекомендована та необхідна література
1. Бгаґаваті праджняпараміта грідая сутра та Ваджраччхедіка праджняпараміта сутра / Пер. з тиб. та англ. М. Васильєва, ред. Я. Литовченко. – К., 2014. – 43 с. 2. Ваджраччхедіка-праджняпараміта-сутра (Діамантова сутра) // Стрелкова А.Ю. Буддизм: філософія порожнечі. – К.: Вид. дім «КМА», 2015. – Додаток (С. 320-339) . 3. Грідая-сутра (Сутра серця) // Стрелкова А.Ю. Буддизм: філософія порожнечі. – К.: Вид. дім «КМА», 2015. – Додаток (С. 315-319). 4. Голоси стародавньої Індії. Антологія давньоіндійської літератури / Упоряд., переклад із Санскриту і примітки П. Ріттера. – К.: Дніпро, 1982. – 350 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінари, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Екзаменаційне оцінювання відбувається в письмовій формі. Білет складається з 3 питань, два з яких (за вибором студента) оцінюється за шкалою 20 балів, що в загальному підсумку дає 40 балів за іспит. Студент не допускається до іспиту, якщо під час семестру набрав менше, ніж 20 балів. Для отримання загальної позитивної оцінки з дисципліни оцінка за іспит не може бути меншою 24 балів. У випадку, коли студент на іспиті набрав менше 24 балів, вони не додаються до семестрової оцінки (незалежно від кількості балів, отриманих під час навчального періоду). Рекомендований мінімум допуску до іспиту – 36 балів Таким чином, підсумкова оцінка з дисципліни (мінімум 60, максимум 100 балів) складається із суми кількості балів за семестр (мінімум 36, максимум 60 балів) та екзаменаційної роботи (мінімум 24, максимум 40 балів).
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни