Вступ до спеціальності

Освітня програма: Освітньо-професійна програма «Урядування у публічній сфері»

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут публічного управління та державної служби

Назва дисципліни
Вступ до спеціальності
Код дисципліни
ОК.21
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати і розуміти: основні категорії та поняття публічного управління та адміністрування; основні методи дослідження у публічному управління та адмініструванні Вміти:Ідентифікувати основні суспільні проблеми, на вирішення яких спрямоване публічне управління та адміністрування; Комунікація: Презентувати результати своєї інтелектуальної праці та здійсненої самостійної роботи щодо опрацювання теоретичних джерел та соціологічних досліджень у вигляді доповідей, повідомлень, презентацій; Автономність та відповідальність: Брати на себе відповідальність за достовірність проведених досліджень та приймати креативні рішення в проблемних ситуаціях, зокрема, щодо вибору методів дослідження, об’єктивності аналізу та оцінювання політики та управлінських рішень.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати сутність сфери публічного управління та адміністрування, про публічні організації як її складові первинної ланки, шляхи створення публічної організації та стадії її розвитку, специфічні особливості організацій публічної сфери діяльності та методи управління ними, сучасні проблеми суспільної сфери, на вирішення яких спрямована діяльність організацій публічної сфери та основні напрями їх вирішення. Вміти визначати пріоритети у професії, основні цілі діяльності у публічній сфері, визначати загальну компетентність органів публічної влади, доцільність застосування певних організаційно-правових форм організації в конкретному випадку публічної діяльності. Володіти навичками роботи з різноманітними джерелами інформації, застосування методу опитування; аналізу ситуацій, подій, процесів у публічній сфері, взаємодії «держава-громадянин-суспільство».
Зміст навчальної дисципліни
Змістовний модуль 1. 1 Сутність та зміст публічного управління та адміністрування як суспільного явища 2 Публічне управління як професія 3 Професії майбутнього і професія управлінця. Змістовний модуль 2. 4 Суспільство, влада, управління та адміністрування. 5.Сутність влади. Сутність управління. Сутність адміністрування. 6 Суб’єкти суспільства. суб’єкти влади, суб’єкти управління, суб’єкти адміністрування. 7 Об’єкти суспільства, об’єкти влади, об’єкти управління, об’єкти адміністрування. 8 Політичні рішення. Управлінські рішення. Адміністративні рішення. 9 Методологічні засади досліджень в галузі публічного управління та адміністрування. Методи публічного управління як діяльності та як науки. 10 Планування та прогнозування у публічному управлінні. 11 Ефективність та результативність публічного управління та адміністрування. 12 Сучасні механізми управління суспільним розвитком
Рекомендована та необхідна література
HR-менеджмент у публічному управлінні: навч. посібник / О. М. Руденко, С. В. Штурхецький, О. В. Шершньова, Н. В. Філіпова. Київ : Кондор, 2017. 122 с. Вдовенко С.М. Публічне адміністрування (теоретичні положення, пріоритети, напрями Вступ до публічного адміністрування : навчальний посібник / Н. Л. Гавкалова, Т. А. Власенко, Л. Ю. Гордієнко та ін. ; за заг. ред. докт. екон. наук, професора Гавкалової Н. Л. Х. : ХНЕУ ім. С. Кузнеця, 2016. 382 с. Державна політика : підручник. Київ, 2014. 448 c. Дзюндзюк В.Б., Мельтюхова Н.М., Фоміцька Н.В. та ін Публічне адміністрування в Україні: Навч. Посібник / за заг. ред. д-ра ф. наук, проф. В.В. Корженка, к.е.н., доц. Н.М. Мельтюхової. Х. : Вид-во ХарРІ НАДУ «Магістр», 2011. 306 с. Енциклопедія державного управління: у 8 т.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінарські заняття, практичні заняття, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань здійснюється за системою ECTS, яка передбачає дворівневе оцінювання засвоєного матеріалу, зокрема оцінювання теоретичної підготовки – результати навчання (знання 1.1 – 1.5), що складає 40 % від загальної оцінки за семестр та оцінювання практичної підготовки – результати навчання (вміння 2.1 –2.3; комунікація 3.1 – 3.2; автономія 4.1), що складає 60 % загальної оцінки за семестр. – семестрове оцінювання (МАХ – 60 балів / MIN – 36 балів): 1. Виконання навчальних завдань (1.1; 1.2; 1,3; 1.4; 2.1; 2.2; ) – 30 бали / 18 балів; 2. Модульна контрольна робота (2 МКР, по 15 балів макс. кожна) (1.5; 3.1) – 20 балів / 12 балів; 3. Самостійна робота (2.3, 3.2) – 10 балів / 6 балів; Підсумковий контроль здійснюється у формі іспиту, який оцінюється максимум у 40 балів.
Мова викладання
Українська