Інтернет-комунікація в актуальних парадигмах сучасної лінгвістики

Освітня програма: Українська філологія та західноєвропейська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Інтернет-комунікація в актуальних парадигмах сучасної лінгвістики
Код дисципліни
ВБ 2.8
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 7. Аналізувати, порівнювати і класифікувати різні напрями і школи в лінгвістиці. ПРН 9. Характеризувати теоретичні засади (концепції, категорії, принципи, основні поняття тощо) та прикладні аспекти обраної філологічної спеціалізації ПРН 10. Збирати й систематизувати мовні, літературні, фольклорні факти, інтерпретувати й перекладати тексти різних стилів і жанрів (залежно від обраної спеціалізації). ПРН 13. Доступно й аргументовано пояснювати сутність конкретних філологічних питань, власну точку зору на них та її обґрунтування як фахівцям, так і широкому загалу, зокрема особам, які навчаються. ПРН 26.2. Знання жанрового синкретизму та мовних засобів сучасної інтернет-комунікації
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1) знати теоретичні диференційні критерії розрізнення різних типів медійної комунікації; 2) вміти аналізувати медійний текст із увагою до екстра- та інтралінгвальних факторів формування медійного стилю (стилю масової інформації); 3) володіти елементарними навичками наукового дослідження та управління інформацією; критичного ставлення до аналізованих мовних явищ; роботи з мультимедійними текстами та електронними джерелами; продукування складних усних і письмових повідомлень; взаємодії і співробітництва у навчанні у ситуаціях пошукового характеру.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна «Інтернет-комунікація в актуальних парадигмах сучасної лінгвістики» систематизує знання студентів про стиль масової інформації, акцентує увагу на сучасній Інтернет-комунікації як особливому типі віртуальної комунікації. Аналізуються стильові та жанрові характеристики Інтернет-комунікації, детально розглядаються типи Інтернет-текстів в сучасному медіадискурсі з увагою на екстра- та інтралінгвальні особливості віртуальної комунікації. Звернено особливу увагу на принципи й методи лінгвістичної роботи з Інтернет-текстами як інформаційними мультиплатформами, що розглядаються в сучасних актуальних парадигмах медіалінгвістики.
Рекомендована та необхідна література
1. Крейг Р. Інтернет-журналістика: Робота журналіста і редактора у нових ЗМІ / Переклад А. Іщенка. Київ : «Києво-Могилянська академія», 2007. 2. Медіалінгвістика : словник термінів та понять / Л.І. Шевченко, Д.В. Дергач, Д.Ю. Сизонов / За ред. Л.І. Шевченко. Київ: ВПЦ «Київський університет», 2013. 3. Почепцов Г.Г. Від покемонів до гібридних війн: нові комунікативні технології ХХІ століття: монографія. Київ: Видавничий дім "Києво-Могилянська академія", 2017. 4. Реклама та PR у масовоінформаційному просторі: монографія / Т.Ю. Ковалевська, Н.В. Кондратенко, Н.В. Кутуза та ін. Одеса: Астропринт, 2009. 5. Теорія медіалінгвістики: підручник / Л. Шевченко, Д. Сизонов. Київ : ВПЦ «Київський університет», 2021. 6. Чемеркін С.Г. Українська мова в Інтернеті: позамовні та внутрішньоструктурні процеси. Київ, 2009.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінарські заняття, самостійна робота Виступ на занятті, наукове повідомлення та/або доповідь, аналіз інтернет-медіатекстів, створення Інтернет-контенту для інформаційного порталу.
Методи та критерії оцінювання
Упродовж семестру після лекційних занять із відповідних тем проводяться семінарські заняття, на яких здійснюється оцінювання відповідно до видів робіт та форми контролю, описаних у п. 7.1. Обовʼязковим для студента є написання лінгвістичної експертизи медіатексту, який складається не пізніше останнього лекційного тижня. Завершується дисципліна підсумковою контрольною роботою, яку студент може не писати, набравши мінімально допустимі 60 балів. Студенти, які набрали сумарно меншу кількість балів, ніж критично-розрахунковий мінімум – 44 бали, добирають бали відповідно до запропонованих завдань в п.7.1. Для студентів, які упродовж семестру пропускали заняття з поважних причин, для одержання заліку необхідно обов’язково відпрацювати пропущені теми в письмовій формі та здати/надіслати їх електронною поштою викладачу, що проводить семінарські заняття.
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни