Фахова компетенція філолога та сучасні мультимедійні технології

Освітня програма: Українська філологія та західноєвропейська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Фахова компетенція філолога та сучасні мультимедійні технології
Код дисципліни
ОК 17
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 3. Застосовувати сучасні методики і технології, зокрема інформаційні, для успішного й ефективного здійснення професійної діяльності та забезпечення якості дослідження в конкретній філологічній галузі ПРН 5. Знаходити оптимальні шляхи ефективної взаємодії у професійному колективі та з представниками інших інших професійних груп різного рівня. ПРН 11. Здійснювати науковий аналіз мовного, мовленнєвого й літературного матеріалу, інтерпретувати та структуру-вати його з урахуванням доцільних методологічних принципів, формулювати узагальнення на основі самостійно опрацьованих даних. ПРН 14. Створювати, аналізувати й редагувати тексти різних стилів та жанрів. ПРН 15. Обирати оптимальні дослідницькі підходи й методи для аналізу конкретного лінгвістичного чи літературного матеріалу.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати ключові поняття, терміни та категорії фонетики, лексикології, фразеології, морфології, синтаксису, пунктуації, стилістики сучасної української мови, так само як і основні мультимедійні платформи та особливості їхнього функціонування (модуль 1); основні поняття та категорії медійної комунікації в їх філологічній диференціації(модуль 2). - Уміти аналізувати мовний матеріал, критично мислити, вільно оперувати відповідною філологічною термінологією, користуючись сучасними мультимедійними базами й засобами (модуль 1); аналізувати тексти різних жанрів – з проєкцією на медіалінгвістичну парадигму (модуль 2). - Володіти елементарними навичками роботи зі спеціальною науковою літературою (друкованою та інтернет-ресурсами), з науково-популярними і навчальними матеріалами, викладеними на електронних платформах мобільних додатків, соціальних мереж та медійних застосунків (TikTok, Facebook, Twitter, Instagram, Telegram), відеохостингу YouTube тощо
Зміст навчальної дисципліни
-підсумувати набуті студентами базові знання особливостей основних мовних рівнів, поглибити рівень їхньої фахової підготовки, закцентувавши увагу на проблемних аспектах теорії і практики в галузі фонетики, лексикології, фразеології, морфології, синтаксису, пунктуації, стилістики сучасної української мови, а також на можливостях сучасних мультимедійних засобів і технологій для створення відповідного навчального та популяризаторського контенту (модуль 1); -дослідити фахову компетенцію філолога в динаміці мас-медійної комунікації як результат еволюції мультимедійних технологій, що визначають варіативну специфіку творення й аналізу текстів, у яких вербалізується індивідуальна / масова мовна свідомість (модуль 2). Навчальна дисципліна «Фахова компетенція філолога та сучасні мультимедійні технології» належить до переліку обов’язкових та викладається в 2-му семестрі магістратури – відповідно до навчального плану освітньої програми "Українська філологія та західноєвропейська мова". Дисципліна спрямована на остаточне формування основ фахової компетенції філолога в галузі продукування, аналізу й редагування українськомовного контенту (враховуючи потенційні впливи міжмовної інтерференції), що передбачає: а) уміння працювати зі спеціальною літературою, а також усними, писемними, мультимедійними інтернет-текстами; б) наявність навичок розвиненого критичного мислення; в) знання базових мультимедійних платформ, їхніх сильних і слабких місць, потенційних можливостей, технічних прийомів роботи з ними (модуль 1).
Рекомендована та необхідна література
Авраменко О. 100 експрес-уроків української: Посіб./ Олександр Авраменко. – К.: Книголав, 2018. – 192 с. Амеліна С. М. Методика формування лексичної компетенції майбутніх філологів / С. М. Амеліна // Інноваційні підходи до методики викладання у вищій школі : Вісник Дніпропетровського університету імені Альфреда Нобеля. Серія «Педагогіка і психологія»: педагогічні науки. – 2014. – №2. – с.131-134. Антисуржик. Вчимося ввічливо поводитися і правильно говорити / за заг. ред. О. Сербенської. — Львів : Світ, 1994. — 152 с. Антоненко-Давидович Борис. Як ми говоримо. – К.: Книга, 2010. – 252 с. Дубчак Ольга. Чути українською. У світі звукі[у] і букв / Ольга Дубчак. – Київ : Віхола, 2021. – 192 с. Блог професора Пономарева. Режим доступу: https://www.bbc.co.uk/blogs/ukrainian/ponomariv/2442 Шевченко Л.І., Сизонов Д.Ю. Лінгвістична експертиза: підручник / Л.І. Шевченко, Д.Ю. Сизонов; за ред. Л.І. Шевченко. Київ : ВПЦ "Київський університет", 2021. – 244с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Виробнича практика, науково-дослідна робота, консультація, апробація прикладної роботи Усна відповідь на практичному занятті, наукова доповідь, наукове повідомлення, підготовка і захист презентації, створення й аналіз мультимедійного наукового й дидактичного контенту, аналіз медійних текстів різних жанрів (усно та письмово), підсумкова контрольна робота
Методи та критерії оцінювання
Упродовж семестру здійснюється оцінювання відповідно до видів робіт та форми контролю, описаних у РПД. Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру і не передбачає додаткових заходів оцінювання. Студенти, які набрали мінімально позитивну кількість балів - 60, отримують - "зараховано". Студенти, які не набрали мінімально позитивну кількість балів - 60, отримують - "не зараховано". Студентам, які за семестр набрали сумарно менше ніж 60 балів, для складання заліку необхідно скласти матеріал за темами, за якими виникла заборгованість, у вигляді написання самостійних робіт, рефератів, створення презентацій чи мультимедійних контентів або ж за потреби написати контрольну роботу.
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни