Асистентська практика з української мови та літератури (виробнича з відривом)

Освітня програма: Українська філологія та західноєвропейська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Асистентська практика з української мови та літератури (виробнича з відривом)
Код дисципліни
ОК 13
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
8
Результати навчання
ПРН 1. Оцінювати власну навчальну та науково-професійну діяльність, будувати і втілювати ефективну стратегію саморозвитку та професійного самовдосконалення. ПРН 3. Застосовувати сучасні методики і технології, зокрема інформаційні, для успішного й ефективного здійснення професійної діяльності та забезпечення якості дослідження в конкретній філологічній галузі. ПРН 6. Застосовувати знання про експресивні, емоційні, логічні засоби мови та техніку мовлення для досягнення запланованого прагматичного результату й організації успішної комунікації. ПРН 9. Характеризувати теоретичні засади (концепції, категорії, принципи, основні поняття тощо) та прикладні аспекти обраної філологічної спеціалізації. ПРН 21. ПРН 22. ПРН 23. ПРН 24
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Успішне опанування курсів бакалаврату: Сучасна українська мова, Історія української мови, Історія української літературної мови; Старослов’янська мова; Давня українська література, Історія української літератури, Українська література ХХ–ХХІ ст.. та курсів магістратури: Методика викладання української мови і літератури у закладі вищої освіти; 2. Знання теоретичних основ лексикології, фразеології, фонетики, фонології, морфемології, словотвору, парадигмології, синтаксису, стилістики, діалектології, історії української мови, історії української літературної мови, старослов’янської мови; історії української літератури 3. Володіння техніками традиційного лінгвістичного та літературознавчого аналізу одиниць усіх рівнів організації системи української мови та літератури; методичними основами викладання української мови та літератури (проведення лекційних, практичних і семінарських занять) у закладах вищої освіти;
Зміст навчальної дисципліни
Мета асистентської практики – формувати в магістрантів практичне уміння ефективно застосовувати теоретичні знання з фахових дисциплін, методики викладання української мови та літератури, психології, педагогіки у виробничих умовах вищого закладу освіти; виробити навички організовувати навчально-пізнавальну діяльність студентів, застосовуючи новітні методики й технології; виховати прагнення удосконалювати набуті знання, активно й творчо застосовувати їх у педагогічній діяльності. Асистентська практика з української мови та літератури на посаді викладача української мови та літератури є обов’язковим компонентом ОНП «Українська філологія та західноєвропейські мови» (ОК 13). Положення про проведення практики здобувачів вищої освіти Навчально-наукового інституту філології Київського національного університету імені Тараса Шевченка розроблено відповідно до Закону України «Про освіту» № 2145 – VIII від 05.09.2017 р.; Статуту Київського національного університету імені Тараса Шевченка, затвердженого Указом Президента України № 64 від 14.01.2000 р. (зі змінами, внесеними Указом Президента № 943 від 01.08.2000 р. та Указом Президента № 194 від 04.03.2003 р.; Положень про Інститут філології та кафедру, затверджених ректором Київського національного університету імені Тараса Шевченка від 10.10.2003 р.; Положення про проведення практики студентів Київського національного інституту імені Тараса Шевченка, затвердженого розпорядженням ректора № 16 від 23.03.2007 р.
Рекомендована та необхідна література
Артемова Л. В. Педагогіка і методика вищої школи. Київ : Кондор, 2008. 272 с. Біляковська О. О. Дидактика вищої школи: Навчальний посібник. Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2013. 360 с. Гончаренко С. У. Педагогічні дослідження: методологічні поради молодим науковцям. Київ–Вінниця : ДОВ "Вінниця", 2008. 278 с. Еволюція педагогічної освіти в Україні на етапі націєтворення: Монографія / А. В. Сущенко, Т. І. Сущенко, О. О. Фунтікова та ін.; за заг. ред. О. О. Фунтікової. Запоріжжя : КПУ, 2008. 392 с. Козлова Г. М. Методика викладання у вищій школі: Навчальний посібник. Одеса : ОНЕУ, 2014. 200 с. Методичні розробки до курсу «Методика викладання української мови та літератури у вищій школі» для студентів магістратури спеціальності «Українська мова і література; іноземні мови» / Укл. : С. І. Дяченко, Л. В. Шулінова. Київ : Академія, 2011. 59 с. Нагаєв В. М. Методика викладання у вищій школі. Київ : Центр учб. літ-ри, 2007. 232 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Викладацька робота, проведення практичних занять, консультація, розроблення додаткової навчально-методичної документації Проведення практичних занять із іноземної мови, проведення залікових занять із іноземної мови, самоаналіз проведених занять, аналіз відвіданих занять викладачів, спілкування з суб’єктами освітнього процесу, звіт про проходження виробничої практики
Методи та критерії оцінювання
Загальну оцінку формують бали, отримані практикантами за проходження асистентської практики з української мови та української літератури – по 50% (по 50 балів) на кожну дисципліну від загальної кількості 100% (100 балів). Максимальна кількість балів, що їх набирають студенти під час проходження практики, – 75 балів. Мінімальна кількість балів – 45 балів. Максимальна кількість балів, що їх отримують студенти під час диференційованого заліку (захист звіту) – 25 балів. Мінімальна кількість балів – 15 балів. Студент, який без поважних причин набрав сумарно меншу кількість балів, ніж критично-розрахунковий мінімум – 45 балів, або отримав негативну оцінку з практики до складання диференційного заліку не допускається.
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни