Психологія вищої школи

Освітня програма: Українська філологія та західноєвропейська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Психологія вищої школи
Код дисципліни
ОК 16
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 6. Застосовувати знання про експресивні, емоційні, логічні засоби мови та техніку мовлення для досягнення запланованого прагматичного результату й організації успішної комунікації ПРН 13. Доступно й аргументовано пояснювати сутність конкретних філологічних питань, власну точку зору на них та її обґрунтування як фахівцям, так і широкому загалу, зокрема особам, які навчаються. ПРН 21. Знати основні психологічні характеристики студентського віку, засади психології педагогічної комунікативної взаємодії викладача зі студентами, застосовувати психологічні методи оптимізації навчально-виховного процесу у закладі вищої освіти, використовувати спеціалізовані психологічні знання в організації основних видів діяльності у вищому навчальному закладі.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати: основні засади соціального розвитку суспільства, філософські, культурні, політико-правові основи життя демократичного суспільства, групи та особистості. Володіти українською мовою на рівні, достатньому для опрацювання наукової літератури, сприймання лекцій і роботи на семінарських заняттях. Вміти: застосовувати теоретичні знання з психології у процесі вивчення проблем, оцінки потреб, особливостей та ресурсів інших людей, розробки шляхів подолання їхніх проблем. Володіти елементарними навичками: застосування сучасних інформаційно-комунікативних технологій для вирішення завдань професійної діяльності; визначення індивідуальних потреб, вікових, гендерних, етнічних особливостей інших людей; генерування нових ідей, оцінювання результатів та якості професійної діяльності.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – забезпечити загальну теоретичну підготовку магістрантів у галузі психології вищої школи, а також освоєння ними сучасних психологічних технологій ефективної навчально-виховної діяльності у закладі вищої освіти на основі усвідомлення і врахування її психологічних аспектів, формування навичок їх застосування у практичній діяльності та розвитку психологічної культури і професійного самовизначення. Дисципліна «Психологія вищої школи» розкриває психологічні основи навчально-виховного процесу у ЗВО, сутність механізмів становлення професіонала, особливостей навчально-професійної діяльності у ЗВО. Дисципліна дозволяє студентам-магістрантам практично розвинути вміння організовувати навчально-виховну роботу у закладі вищої освіти. Зміст дисципліни розкриває психологічні закономірності, чинники, ефекти освітньо-професійної соціалізації особистості, яка набуває вищу освіту зі спеціальності «філологія». Програма курсу розкриває інноваційний досвід застосування наукового доробку психологів у практиці роботи з психологічними феноменами, породженими навчанням особистості у ЗВО.
Рекомендована та необхідна література
Власова О. І. Педагогічна психологія: навч. посібник. Київ: Либідь, 2005. 400 с. Закон України «Про вищу освіту». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18 Жуков С.М., Самойлов В.В. Викладання психологічних дисциплін у сучасних навчальних закладах : навч. посіб. Артемівськ : ДонУЕП, 2015. 435 с. Педагогіка та психологія вищої школи : навчальний посібник / Л.Г.Кайдалова, І.С.Сабатовська-Фролкіна, Н.В.Фльохіна, Н.В.Шварп. НфаУ, 2019. 248 с. Подоляк Л.Г., Юрченко В. І. Психологія вищої школи: навч. посіб. Для магістрантів і аспірантів. Київ: ТОВ «Філ-студія», 2013. 316 с. Психологія вищої школи: підручник / Власова О.І., Семиченко В.А., Пащенко С.Ю., Невідома Я.Г. - К.: ВПЦ «Київський університет», 2015. 405 с. Психологія вищої школи: методичні рекомендації до вивчення навчальної дисципліни / Укладачі Запека Я.Г., Рябчич Я.Є. К.: 2020. 35 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінарські заняття, самостійна робота Усні відповіді (виступ на семінарі, аналітична доповідь), доповнення, участь в дискусіях, самостійна творча письмова робота, модульна контрольна робота
Методи та критерії оцінювання
Форми оцінювання студентів: Контроль здійснюється за модульно-рейтинговою системою. Оцінювання під час навчального періоду: 1. Усні відповіді (виступ на семінарі, аналітична доповідь): РН1.1; РН1.2, РН1.3, РН1.4, РН1.5, РН1.6, РН2.5, РН3.1, РН3.2, РН3.3, РН4.1, РН4.3, РН4.4, РН4.5 – 24/16 балів 2. Доповнення, участь в дискусіях: РН1.1; РН1.2, РН1.3, РН1.4, РН1.5, РН1.6, РН3.1, РН3.2, РН3.3, РН4.3, РН4.4, РН4.5– 16/8 балів 3. Самостійна творча письмова робота: РН1.1; РН1.2, РН1.3, РН1.4, РН1.5, РН1.6, РН2.1, РН2.2, РН2.3, РН2.4, РН3.1, РН3.2, РН3.3, РН4.1, РН4.2, РН4.3, РН4.4, РН4.5 – 12/8 балів 4. Модульна контрольна робота: РН1.1; РН1.2, РН1.3, РН1.4, РН1.5, РН1.6, РН2.1, РН2.2, РН2.3, РН2.4, РН3.1, РН3.2, РН3.3, РН4.3, РН4.4, РН4.5 – 8/4 балів Підсумкове оцінювання проводиться у формі іспиту. Результати навчання, які перевіряються на іспиті, – 1.1, 1.2, 1.3, 1.4, 1.5, 1.6, 2.1, 2.2., 2.3, 2.4, 4.3, 4.4., 4.5.
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни