Сучасний літературний процес: європейський контекст
Освітня програма: Українська філологія та західноєвропейська мова
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології
Назва дисципліни
Сучасний літературний процес: європейський контекст
Код дисципліни
ОК 08
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
П РН 8. О ціню вати історичні
надбання та новітні досягнення
літературознавства.
П РН 10. Збирати й систематизувати
мовні, літературні, ф ольклорні
факти, інтерпретувати й
перекладати тексти різних стилів і
жанрів (залеж но від обраної
спеціалізації).
П РН 11. Здійсню вати науковий
аналіз мовного, мовленнєвого й
літературного матеріалу,
інтерпретувати та структурувати
його з урахуванням доцільних
методологічних принципів,
формулю вати узагальнення на
основі самостійно опрацьованих
даних.
П РН 13. Д оступно й аргументовано
поясню вати сутність конкретних
ф ілологічних питань, власну точку
зору на них та її обґрунтування як
фахівцям, так і ш ироком у загалу,
зокрем а особам, які навчаються.
П РН 17. П ланувати, організовувати,
здійсню вати і презентувати
дослідж ення та/або інноваційні
розробки в конкретній ф ілологічній
галузі.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Попередні вимоги до опанування або вибору навчальної дисципліни:
Успішне опанування курсів «Теорія літератури», «Д авня українська література»,
«Історія української літератури», «Історія зарубіж ної літератури», «Вступ до
літературознавства».
Знати
- основи літературознавчого аналізу худож ніх творів;
- соціально-історичний ум ови розвитку української літератури Х Х І ст.;
- особливості розвитку сучасної поезії, прози, драматургії в європейському
контексті;
- основні тенденції розвитку світової літератури, їх вплив на ф ормування ж анрово-
стильової специфіки сучасної української літератури ;
- особливості співіснування в сучасному європейськом у та українському
літературних дискурсах різних стильових тенденцій: модернізму, постмодернізму,
авангардизму, сю рреалізму, «м агічного реалізму» тощ о;
Зміст навчальної дисципліни
Мета навчальної дисципліни «С учасний літературний процес: європейський
контекст» забезпечити фахове вивчення основних тенденцій розвитку сучасної
української літератури в європейськом у контексті як заверш ального етапу студію вання
історії української літератури; сформувати о б ’єктивні наукові знання про літературний
процес кін. Х Х - поч. Х Х І ст., поглибити розуміння специфіки розвитку сучасної поезії,
прози, драматургії, критики та літературознавства на основі вивчення знакових творів
української літератури межі Х Х -Х Х І ст., вдосконалити фахове володіння оптим альним
обсягом літературознавчих понять і термінів, необхідних для повноцінного аналізу й
інтерпретації худож ніх текстів.
Рекомендована та необхідна література
1. А ндрусяк І. Сучасна українська література кінця Х Х - початку Х Х І ст. /
І.Андрусяк. - К.: Ш кола, 2006. - 464 с.
2. Бернадська Н. У країнський роман: теоретичні проблем и та ж анрова
еволюція. М онографія / Н іна Бернадська. - К.: А кадемвидав, 2004. - 368с.
3. Голобородько Я. Артеґраунд. У країнський літературний істебліш мент: [Зб.
статей] / Я. Голобородько. - К.: Факт, 2006. - 160 с.
4. Гундорова Т. П іслячорнобильська бібліотека: український літературний
постмодерн / Т. Гундорова; У країнський науковий ін-т Гарвардського ун-ту,
Інститут критики. - К.: Критика, 2005. - 263 с.
5. Гундорова Т. Транзитна культура. С им птом и постколоніальної травми: ст.
та есеї / Там ара Гундорова. - К.: Грані-Т, 2013. - 546 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Методи та критерії оцінювання
У продовж семестру здійсню ється оціню вання відповідно до видів робіт та ф орми
контрою , описаних у п. 7.1.
Підсумкова кількість балів з дисципліни (максимум 100 балів) визначається як сума балів
за систематичну роботу впродовж семестру з урахуванням підсумкового оцінювання (іспиту).
Допуск до іспиту передбачає успішне виконання студентом завдань і роботу впродовж усього
семестру.
Отже, підсумкова оцінка з дисципліни (мінімум 60, максимум 100 балів) складається із суми
кількості балів за семестрову роботу (мінімум 36, максимум 60 балів) та підсумкового
оцінювання - іспиту (мінімум 24, максимум 40 балів).
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни