Лексикографічна традиція Туреччини
Освітня програма: Східна філологія, західноєвропейська мова та переклад: турецька мова і література
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології
Назва дисципліни
Лексикографічна традиція Туреччини
Код дисципліни
ДВС 1.02
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
8
Результати навчання
ПРН7. Аналізувати, порівнювати і класифікувати різні напрямки і школи в турецькій лінгвістиці та тюркському літературознавстві.
ПРН8. Оцінювати історичні надбання та новітні досягнення філологічної науки.
ПРН17. Планувати, організовувати, здійснювати і презентувати наукове теоретичне і прикладне дослідження в галузі турецької філології.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати історію лінгвістичної думки Туреччини; уміти сприймати текст словника й добувати з нього необхідну інформацію про слово; уміти зіставляти різні словники; володіти здатністю висловлювати та обґрунтовувати свою позиції щодо дискусійних положень чи концепцій.
Зміст навчальної дисципліни
Пропонована дисципліна спрямована на всебічний та ґрунтовний огляд лексикографічного вчення у Туреччині, проведення аналізу наявних розвідок та незаповнених лакун з цього питання, отримання навичок і компетенцій у написанні словникових статей, опрацювання теоретичних засад створення словників різних типів, аналіз наявних словників з турецької мови, виокремлення актуальних проблем лексикографії у цілому та прогнозування їх можливих шляхів вирішення.
Заняття проводяться у вигляді лекційних та практичних занять. Завершується дисципліна у ІІІ семестрі заліком.
Рекомендована та необхідна література
1. Войнов В.К., Лук’яненко С.С. Планування статусу української мови та шляхи розвитку національної термінологічної лексикографії. Вісник ХНУ ім. В.Н. Каразіна, 2002. №538. С.71-76.
2. Войнов В.К., Лук'яненко С.С., Носов К. Можливі комп'ютерні еквіваленти традиційних (паперових) тлумачних словників. Вісник Нац. ун-ту «Львівська політехніка». Серія «Проблеми української термінології», 2002. № 453. С. 101-105.
3. Підвойний В. М. До проблеми укладання турецько-українських галузевих словників, Вісник НУ «Львівська політехніка». Серія «Проблеми української термінології», 2002. № 453. С. 147-151.
4. Сорокін С. В.Історія турецької мови: курс лекцій / Сорокін С. В., Ксьондзик Н. М. Київ, 2016. 235 с.
5. Boz, E. Leksikografi Teriminin Tanımı ve Türkçe Karşılığı Üzerine, Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 4, 2011, S. 9-14.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекційні заняття, практичні заняття, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру і не передбачає додаткових заходів оцінювання. Студенти, які набрали мінімально позитивну кількість балів - 60, отримують - "зараховано". Студенти, які не набрали мінімально позитивну кількість балів - 60, отримують - "незараховано".
Оцінювання семестрової роботи:
1. Відповідь на практичному занятті: 12 - 20 балів.
2.Доповнення, участь у дискусії, бліц-опитування: 20 - 32 бали.
3. Контрольна робота з відкритими відповідями: 12 - 20 балів.
4. Дослідницька робота/творче завдання: 4 - 8 балів.
5. Підсумкова контрольна робота: 12 - 20 балів.
6. Залік: 60 - 10 балів.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Антоніна
Станіславівна
Каленська
Кафедра тюркології
Навчально-науковий інститут філології
Навчально-науковий інститут філології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра тюркології
Навчально-науковий інститут філології