Виробнича педагогічна практика (з відривом від теоретичного навчання)

Освітня програма: Російська мова та література (для іноземців) (мова навчання російська) / Русский язык и литература

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Виробнича педагогічна практика (з відривом від теоретичного навчання)
Код дисципліни
ВБ 3.07
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
9
Результати навчання
ПРН 1,ПРН 3, ПРН 4, ПРН 5, ПРН 13, ПРН 19, ПРН 21 в. Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Вибір блоку дисциплін «Російська мова в закладах вищої освіти». 2. Знання особливостей граматики, синтаксису, лексичного складу російської мови;методів і методичних прийомів викладання мови; різних типів занять.
Зміст навчальної дисципліни
Під час виробничої педагогічної практики студенти знайомляться з професійною діяльністю викладача ЗВО, а саме зособливостями проведення лекційних та практичних занять і організації самостійної роботистудентів з конкретної навчальної дисципліни, розвивають професійні педагогічні компетенції в оцінюванні результатів навчальної діяльності студентів, знайомляться з навчально-методичною літературою, засвоюють сучасні навчальні технології вищої школи; навчаються викладати матеріал, ілюструвати його прикладами, впроваджувати новітні технології навчання на заняттях з іноземної (російської) мови; на практиці використовують методи і методичні прийоми викладання російської мови в ЗВО;опановують навички наукового викладу матеріалу іноземною (російською) мовою, техніку ведення діалогу з аудиторією, а також системну діагностику якості знань, навичок та вмінь.
Рекомендована та необхідна література
Акишина А. А., Каган О. Е. Учимся учить: для преподавателя русского языка как иностранного. Москва: Русский язык. Курсы, 2019. 255 с. Алексеенко Л.П. Система профессиональной подготовки по методике преподавания русского языка: учеб.-метод. пособие. Чита, 2000.Крючкова Л.С., Мощинская Н.В. Практическая методика обучения русскому языку как иностранному: учебное пособие. 2-е изд. Москва : Флинта: Наука, 2011. Щукин А.Н. Практическая методика обучения русскому языку как иностранному : учеб. пособие. 2-е изд., стер. Москва : ФЛИНТА, 2020. 332 с. Робочі програми навчальних дисциплін.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Інструктаж на настановчихзборахпрактикантів і керівника практики, консультації з керівником практики. Ознайомлення з навчальними програмами, навчальною, навчально-методичною та науковою літературою, ілюстративними джерелами. Аналіз викладацької роботи досвідчених науково-педагогічних працівників під час відвідування лекцій, семінарів, практичних занять з теорії та методики навчання іноземних мов, практики мови і культури спілкування, лекцій і семінарів дисциплін за вибором.Складання планів-конспектів відвіданих занять. Проведення практичних занять за узгодженим з керівником практики планом. Відвідування практичних занять, що проводяться одногрупниками. Підготовка звіту у формі портфоліо матеріалів, які відображають зміст проведених практичних занять й особливості організації навчальної діяльності студентів на цих заняттях. Публічний захист звіту та його обговорення.Свідомо-практичний метод, комунікативний метод. Самоаналіз розвитку та професійного самовдосконалення, самоконтроль.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання:1. Розгорнутий план-конспект заняття.2. Проведення заняття.3. Письмовий звіт з практики.Звіт оформлюється у вигляд іпортфоліо матеріалів, які відображають зміст відвіданих та проведеного заняття й особливості організації навчальної діяльності студентів. Підсумкове оцінювання: Публічний захист звіту з практики. Опис організації оцінювання та критерії оцінювання кожного компоненту див. у робочій програмі практики.
Мова викладання
російська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни