Лінгводидактичні основи викладання української мови як іноземної

Освітня програма: Українська мова та література (для іноземців; мова навчання українська)

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Лінгводидактичні основи викладання української мови як іноземної
Код дисципліни
ННД.10
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
6
Результати навчання
ПРН 9. Характеризувати теоретичні засади (концепції, категорії, принципи, основні поняття тощо) української мови та літератури і їхні прикладні аспекти. ПРН 13. Доступно й аргументовано пояснювати сутність конкретних філологічних питань і власну точку зору на них та її обґрунтування як фахівцям, так і широкому загалу, зокрема особам, які навчаються. ПРН 16. Використовувати спеціалізовані концептуальні знання в галузі української мови та літератури й лінгводидактики для розв’язання складних задач і проблем, що потребує оновлення та інтеграції знань, часто в умовах неповної / недостатньої інформації та суперечливих вимог.
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Студент повинен мати теоретичні знання з основних рівнів мови (фонетика, лексикологія, морфологія, синтаксис); знати особливості та структурну організацію цих рівнів, закономірності функціонування мови. 2. Студент повинен володіти українською мовою, вміти використовувати теоретичні знання на практиці. 3. Студент повинен мати навички аналізу теоретичного та навчального матеріалу.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна побудована на комунікативно-діяльнісній методичній концепції. Вона дозволяє ознайомити студентів із лінгводидактичним описом української мови, загальними питаннями лінгводидактики (змістом, принципами навчання української мови як іноземної, підходами до її викладання); прийомами та методами навчання іноземців усіх рівнів мови (фонетика, лексикологія, граматика); організацією навчального процесу та самостійної роботи.
Рекомендована та необхідна література
1. Швець Г.Д. Теорія і практика навчання української мови іноземних студентів гуманітарних спеціальностей. К.: Фенікс, 2019. 529 с. 2. Шевченко М. Лінгводидактичні основи створення навчального посібника з української мови як іноземної (професійний рівень С1) / М. Шевченко. Теорія і практика викладання української мови як іноземної. 2013. Вип. 8. С. 341 – 352. 3. Соколова С. В. Методика формування граматичної компетенції з української мови як іноземної: навчально-методичний посібник. Київ: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2011. 122 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Форми навчання: лекції, практичні заняття, самостійна робота, організація позааудиторного заняття, підготовка презентацій. Методи навчання: інформаційно-пояснювальний метод, інтерактивні методи, пошуковий, частково-пошуковий методи, самостійна робота з навчальною, науковою та довідковою літературою.
Методи та критерії оцінювання
Усна відповідь, письмові домашні завдання, модульна контрольна робота, план-конспект заняття з УМІ, організація позааудиторного заняття, іспит. Критерії оцінювання кожного виду завдань див. у робочій програмі навчальної дисципліни.
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра української філології для іноземних громадян
Навчально-науковий інститут філології