Професійна та корпоративна етика

Освітня програма: Українська мова та література (для іноземців; мова навчання українська)

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Професійна та корпоративна етика
Код дисципліни
ОК.02
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 4. Оцінювати й критично аналізувати соціально, особистісно та професійно значущі проблеми і пропонувати шляхи їх вирішення у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та прогнозування. ПРН 5. Знаходити оптимальні шляхи ефективної взаємодії у професійному колективі та з представниками інших професійних груп різного рівня. ПРН 12. Дотримуватися правил академічної доброчесності. ПРН 19. Цінувати різноманіття та мультикультурність світу й керуватися у своїй діяльності сучасними принципами толерантності, діалогу та співробітництва.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. До початку вивчення цього курсу студенти мають знати основні етапи та характеристики історико-культурного процесу, місце етики серед філософських наук. 2. Уміти збирати та інтерпретувати інформацію щодо феноменів та явищ культури, культурних процесів та подій; виокремлювати актуальні соціокультурні проблеми та обґрунтовувати принципи й шляхи їхнього вирішення. 3. Володіти елементарними навичками наукового дослідження та управління інформацією; критичного ставлення та прогнозування стосовно політичних, економічних, культурно-мистецьких подій та явищ; використання іншомовних фахових інформативних джерел.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна спрямована на формування освіченого фахівця, етично компетентного і морально орієнтованого на сумлінне, свідоме й етично виважене виконання професійної діяльності. Визначається предметне поле прикладної, професійної і корпоративної етик, особливості етичної регуляції професійної діяльності. Прояснюється місія і структура етичної інфраструктури як інструменту управління цінностями у професійній і корпоративній діяльності. З’ясовуються основи корпоративної соціальної відповідальності. Розглядаються особливості соціально-нормативних конкретизацій моралі в низці соціальних практик за професійним спрямуванням, зокрема визначаються структура та предметне поле педагогічної етики; основи університетської етики; ціннісно-нормативні засади діяльності вченого; принципи перекладацької етики.
Рекомендована та необхідна література
1. Бойченко Н. М. Сучасний університет: ціннісно-етичний вимір: монографія. Київ: ПРОМІНЬ, 2015. 296 с. 2. Етика. Естетика: навч. посібник. / за наук. ред. Панченко В. І. Київ: «Центр учбової літератури», 2014. 432 с. 3. Основи корпоративної культури: навч. посібник. Київ, 2011. 4. Професійна та корпоративна етика: навч. посіб. / за ред. В.І. Панченко. Київ: ВПЦ «Київський університет», 2019. 368 с. 5. Рогожа М. М. Символічний капітал і морально неприпустиме в інтелектуальних практиках сучасного університету. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка : науковий журнал. Філософські науки. Житомир: Вид-во Житомирського держ. ун-ту імені І. Франка, 2019. С.71-82. 6. Рогожа М.М., Курбатов С.В. Місія університету в західноєвропейській культурі (етичні та соціологічні аспекти) (Частина І і ІІ). Філософія освіти. Philosophy of Education. 2017. № 2 (21), 2017. С. 29-45; 2020 №1 (26).
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Форми навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна робота. Методи навчання: пояснення нового матеріалу, самостійна робота з науковою літературою, збір матеріалу для есе й дискусії, інтеракція з викладачем та одногрупниками, аналіз конфліктної ситуації та пошук шляхів її розв’язання, моделювання професійних ситуацій з урахуванням вимог корпоративної етики.
Методи та критерії оцінювання
Усна відповідь, доповнення на семінарських заняттях, участь у дискусіях і обговореннях на лекціях, есе, підсумкова контрольна робота. Критерії оцінювання кожного виду завдань див. у робочій програмі навчальної дисципліни.
Мова викладання
Українська