Жанрово-стильова парадигма новітньої української літератури
Освітня програма: Східнослов"янська філологія та англійська мова:теор.і пр.студ.:білор. та українська мови і літ.
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології
Назва дисципліни
Жанрово-стильова парадигма новітньої української літератури
Код дисципліни
ННД 14
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН1. Оцінювати власну навчальну та науково-професійну діяльність у галузі білорусистики, україністики, будувати і втілювати ефективну стратегію саморозвитку та професійного самовдосконалення.
ПРН8. Оцінювати історичні надбання та новітні досягнення слов’янського (білоруського) та українського літературознавства.
ПРН11. Здійснювати науковий аналіз білоруського, українського, англійського мовного, мовленнєвого матеріалу, а також білоруського та українського літературного матеріалу, інтерпретувати та структурувати його з урахуванням класичних і новітніх методологічних принципів, формулювати узагальнення на основі самостійно опрацьованих даних.
ПРН15.
Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті “Профіль програми”.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати процеси розвитку та взаємозалежності актуальних проблем української і зарубіжної культур, специфіки становлення українського літературного процесу від давнини до сучасності, наукові підходи щодо періодизації історії української літератури, погляди сучасних вітчизняних і зарубіжних критиків щодо літературних жанрів, постатей і часописів;
володіти основними теоретичними знаннями з усної народної творчості, давньої української літератури: Середньовіччя і Бароко, історії української літератури ХVІІІ ст., історії української літератури першої і другої половини ХІХ, історії української літератури кінця ХІХ – початку ХХ ст., орієнтуватися в сучасних підходах до аналізу літературних творів.
уміти пояснювати основні літературознавчі дефініції, здійснювати ідейно-художній аналіз текстів української літератури, визначати місце української літератури в контексті історії мистецтв, встановлювати діалогічність української і зарубіжної літератури ХХ.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна є Ч. ІІ КД “Новітня білоруська література у взаєминах із українським літературним процесом”, належить до науково-дослідницького складника ОП. ЇЇ мета – систематизувати знання студентів про розвиток української літератури в європейському контексті і вплив на неї східнослов’янського культурно-освітнього простору, сформувати уявлення про дослідницький потенціал аспектів дисципліни на основі конкретних художніх текстів і літературно-критичних відгуків про них. Предмет дає відомості про філософські, психологічні, літературознавчі концепції відображення життєвих реалій в художній дійсності, акцентує увагу на еволюції авторської свідомості, оригінальності художніх форм її експлікації; дозволяє визначити критерії і методи аналізу новітніх українських літературних текстів із погляду сучасної критики; формує науковий світогляд, зорієнтований на новітні теорії знання про літературний текст, його художньо-естетичну цінність у міжкультурних та літературних зв’язках.
Рекомендована та необхідна література
Грабович Г. Тексти і маски / Грабович Г. – К.: Критика, 2005. – 312 с.
Гундорова Т. Післячорнобильська бібліотека. Український літературний постмодерн / Гундорова Т. – Київ: Критика, 2005. – 265 с.
Демська-Будзуляк Л. Справжнє обличчя літературного покоління 90-х – спроба ідентифікації / Л. Демська-Будзуляк // Кур’єр Кривбасу. – 2002. – № 3. – С. 156-162.
Жулинський М. Доля української літератури – доля України: Монологи й полілоги / Жулинський М. – К.: Факт, 2011. – 644 с.
Забужко О. Хроніки від Фортінбраса: Вибрана есеїстка. – К.: Факт, 2009. – 352 с.
Зборовська Н. Найновіша українська літературна ситуація: від пост тоталітаризму до нових тоталітарних концепцій // Зборовська Н., Ільницька М. Феміністичні роздуми. На карнавалі мертвих поцілунків. – Львів: Літопис, 1999. – С. 30-38.
Когут О. В. Архетипні сюжети й образи в сучасній українській драматургії (1997-2007 рр.): монографія / Когут О.В. – Рівне: НУВГП, 2010. – 440 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекційні та семінарські заняття, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Упродовж семестру здійснюється оцінювання відповідно до видів робіт та форми контрою: Відповідь на семінарському занятті (3/5 б.); Наукове повідомлення (самостійна робота) (4/7 б.); Наукове есе (самостійна робота) (5/8 б.); Презентація (самостійна робота) (7/10 б.). Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру і не передбачає додаткових заходів оцінювання. Студенти, які набрали мінімально позитивну кількість балів ‒ 60, отримують "зараховано".
Мова викладання
українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни