Посткласична наратологія

Освітня програма: "Зарубіжна література та англійська мова: теорія та методика навчання"

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Посткласична наратологія
Код дисципліни
ОК 14.
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 1, ПРН 4, ПРН 7, ПРН 13, ПРН 23. Вичерпний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті «Профіль програми».
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування курсів «Історія зарубіжної літератури» (освітнього рівня «бакалавр», спецкурсу «Основи наратології» та літературознавчих курсів магістерської програми І року навчання, а саме: «Історія та теорія літературної критики», «Порівняльне літературознавство». Вільне володіння базовими літературознавчими концептами, необхідними для здійснення літературознавчої аналітики.
Зміст навчальної дисципліни
Мета: розвиток і розширення професійного кругозору здобувачів освіти, формування уявлень про шляхи розвитку наратології, визначення головних критеріїв посткласичної наратології, вироблення раціонального інструменту для аналізу експериментальних текстів. Предмет: теоретична та практична спадщина літературознавців-наратологів. Під час вивчення курсу опановуються фундаментальні знання, набуваються практичні навички аналізу та інтерпретації художніх творів крізь призму сучасної теорії оповіді. Зміст курсу побудовано за компаративним принципом. Курс спрямований на методологічне розширення класичної парадигми, до якої входить наративна теорія мовленнєвих актів, читацькі відгуки, психоаналітичні, деконструктивіські підходи. Увага приділяється троансжанровим дослідженням, наративним аспектам автобіографій, документалістики, історіографії, «неприродним» наративам, формуванню навичок аналізу антиміметичних текстів.
Рекомендована та необхідна література
Fludernik, M. Histories of Narratology (II): From Structuralism to the Present // Companion to Narrative Theory. Oxford: Blackwell, 2005. Narratologie classique et narratologie post-classique // Vox Poetica. Théorie et critique. 2003. URL: http://vox-poetica.org/t/prince06.html  
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Навчальні заходи: усна відповідь, доповнення, участь у дискусіях на лекціях і семінарах, бліц-опитування, написання аналітичного есе. Методи викладання: лекція, семінарське заняття, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
До складу курсу входять лекції, семінарські заняття, бліц-опитування, самостійна робота та написання творчого есе (презентація). Форма поточного контролю: оцінювання виступів на семінарських заняттях, усне опитування по темах, які винесені на самостійне опрацювання. Семестрову кількість балів формують бали, отримані студентами у процесі засвоєння матеріалу з усього навчального курсу. Підсумкове оцінювання проводиться у формі заліку, оцінка формується як сума усіх балів, набраних упродовж семестру. Семінари (повна відповідь, участь у дискусіях, доповнення, бліц-опитування): 3-5 б.; написання аналітичного есе (зараховується за умови самостійного, евристичного й творчого розкриття проблеми, коректного дотримання технічних вимог до студентських аналітичних робіт та дотримання академічної доброчесності): 6/10 б. Шкала оцінювання: За 100 – бальною шкалою За національною шкалою 60 - 100 Зараховано 0 – 59 Не зараховано
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра зарубіжної літератури
Навчально-науковий інститут філології