Культурна ідентичність та стратегія її репрезентації в англомовному та латиноамериканському романі

Освітня програма: "Зарубіжна література та англійська мова: теорія та методика навчання"

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Культурна ідентичність та стратегія її репрезентації в англомовному та латиноамериканському романі
Код дисципліни
ВБ 1.5.
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 20, ПРН 31.1, ПРН 32.1, ПРН 37.1. Вичерпний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Для вивчення курсу студент повинен успішно опанувати попередні літературознавчі дисципліни освітньої програми; знати основні етапи розвитку зарубіжної літератури та домінантні філософсько-естетичні напрямки і течії, прецедентні тексти, що вивчалися в курсах нормативних дисциплін; володіти загальними відомостями про британський та латиноамериканський літературний процес ХХ ст.; мати базові знання з теорії ідентичності, сучасних методологій вивчення ідентичнісної проблематики в літературі; вміти застосовувати окремі поняття теорії та історії літератури; володіти достатніми навичками літературознавчого аналізу.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна складається з двох модулів. Модуль 1 знайомить студентів зі своєрідністю репрезентації культурної ідентичності в новітній англомовній прозі. На матеріалі романів провідних англомовних авторів кінця ХХ – початку ХХІ ст. розглядаються основні складові та виміри культурної ідентичності, як-от традиція та англійськість, історія та історичний ревізіонізм, гендер та соціальний клас, проблеми мультикультуралізму та політкоректності. Модуль 2 розкриває сутність і зміст основних тенденцій розвитку латиноамериканського літературного процесу ХХ-ХХІ ст. в контексті процесів метисації, транскультурації та культурного синтезу. Студенти опановують знаннями з історії та теорії латиноамериканської літератури; вдосконалюють навички літературознавчого аналізу компонентів та маркерів латиноамериканської культурної ідентичності у значимих творах сучасної латиноамериканської літератури із застосуванням новітніх інтерпретаційних методологій.
Рекомендована та необхідна література
К.Ішіґуро. Залишок дня Ґ.Свіфт. Земля води Д.Вінтерсон. Тайнопис тіла Б.Бейнбрідж. Мастер Джорджі Р. Боланьо. Далека зірка. Чилійський ноктюрн Х.Борхес. Вибрані твори А.Карпентьєр. Концерт бароко Х.Кортасар. Вибрані твори К.Ліспектор. Час зірки М.Пуїг. Поцілунок жінки-павука Х.Рульфо. Педро Парамо Л.Сепульведа. Щоденник сентиментального кілера К.Фуентес. Трон орла Сміт Е. Національна ідентичність. К.: Основи, 1994. Бредбері М. Британський роман нового часу. Львів: Кальварія, 2011. Бойніцька О. Англійський історичний роман. К.: Київський ун-т, 2020. The Cambridge History of Latin American Literature. Vol. 2: The Twentieth Century. New York: Cambridge University Press, 2008.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
У курсі передбачені такі навчальні заходи, як усна відповідь, доповнення, участь у дискусіях, презентація індивідуальних проєктів, підсумкова контрольна робота (із тестом та відкритими відповідями); заплановані наступні методи викладання: лекція, семінар, перегляд адаптованих до завдань курсу відео-матеріалів; індивідуальні проєкти, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Форма підсумкового контролю – залік. Підсумкова оцінка за курс формується як сума балів поточного контролю і не передбачає додаткових заходів підсумкового оцінювання. Форми поточного контролю охоплюють роботу на семінарах: усна відповідь, доповнення, участь у дискусіях (max 15/min 9 балів), презентацію індивідуальних проєктів (max 15/min 11 балів) та написання підсумкової контрольної роботи (max 20/min 12 балів). Сумарно форми підсумкового контролю становлять max 100/min 60 балів. Студентам, які за семестр не набрали min 60 балів, необхідно скласти матеріал за темами, за якими виникла заборгованість, у вигляді написання самостійних робіт та тесту. Підсумкове оцінювання результатів навчання здійснюється за єдиною 100-бальною шкалою. Застосовується шкала відповідності з оцінками: Зараховано: 60-100; Не зараховано: 0-59.
Мова викладання
Українська