Курс «зарубіжна література» у загальноосвітніх навчальних закладах та методика його викладання

Освітня програма: "Зарубіжна література та англійська мова: теорія та методика навчання"

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Курс «зарубіжна література» у загальноосвітніх навчальних закладах та методика його викладання
Код дисципліни
ОК 8.
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 9, ПРН 14, ПРН 18, ПРН 21, ПРН 25, ПРН 26. Вичерпний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування курсів «Історія зарубіжної літератури» (освітнього рівня «бакалавр») та курсу магістерської програми «Психологія середньої школи», «Західні теорії літератури» та «Курс «англійська мова» у загальноосвітніх навчальних закладах та методика його викладання».
Зміст навчальної дисципліни
Мета програми – забезпечити теоретичну і практичну підготовку студентів до професійної діяльності вчителя зарубіжної літератури у закладах середньої освіти. Курс досліджує процес навчання зарубіжної літератури, визначає і вмотивовує практичний вибір методичних технологій та підходів до навчання й оцінювання рівня компетентностей у середній та старшій школі. Навчальна дисципліна охоплює теоретичне опрацювання підходів, методів та прийомів, включаючи інноваційні, до навчання зарубіжної літератури з урахуванням психолого-педагогічних особливостей школярів середньох та старшої школи, а також аналіз, планування, розробку та апробацію проведення фрагментів уроків.
Рекомендована та необхідна література
1. Гладишев В. В. Теорія і практика контекстного вивчення художніх творів у шкільному курсі зарубіжної літератури: Монографія. Миколаїв, 2006. 2. Ісаєва О.О. Організація та розвиток читацької діяльності школярів при вивченні зарубіжної літератури: Посібник для вчителя. К., 2000. 3. Мазурина В. О. Методика викладання літератури в школі. Горлівка, 2011. 4. Методика викладання світової літератури (методологічні, психолого-дидактичні аспекти): навчально-методичний посібник / Мацевко-Бекерська Л.В., Ніколенко О.М, Таранік-Ткачук К.В. та ін. Львів, 2013. 5. Мірошниченко Л. Ф. Методика викладання світової літератури в середніх навчальних закладах. К., 2000.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Заплановані навчальні заходи охоплюють лекції, практичні заняття, самостійну роботу студентів. До методів викладання належать відповіді на практичних заняттях, розробка та презентації фрагментів уроку, аналіз планів-конспектів уроків та усне рецензування.
Методи та критерії оцінювання
Підсумкова оцінка за курс формується як сума балів поточного та підсумкового контролю. Форми поточного контролю охоплюють відповіді на практичних заняттях (max 20/min 10 балів), розробку та презентації фрагментів уроків (max 24/min 14 балів ), аналіз планів-конспектів уроків (max 8/min 6 балів) та усне рецензування представлених фрагментів уроків (max 8/min 6 балів). Сумарно форми підсумкового контролю становлять max 60/min 36 балів. Форма підсумкового контролю – іспит, оцінка за іспит – max 40/м 24 бали. Для допуску до іспиту необхідно набрати min 36 балів. Для отримання позитивної оцінки з дисципліни оцінка за іспит має бути min 24 бали. Шкала відповідності оцінок За 100-бальною шкалою Оцінка за національною шкалою 90–100 5 Відмінно 75–89 4 Добре 60–74 3 Задовільно 35–59 2 Незадовільно
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра зарубіжної літератури
Навчально-науковий інститут філології