Психолінгвістика (італійська мова)
Освітня програма: Італомовні студії та переклад, англійська мова
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології
Назва дисципліни
Психолінгвістика (італійська мова)
Код дисципліни
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
6
Результати навчання
ПРН 3. Застосовувати сучасні методики і технології, зокрема інформаційні, для успішного й ефективного здійснення професійної діяльності та забезпечення якості дослідження в галузі італійського мовознавства та перекладу.
ПРН 4. Оцінювати й критично аналізувати соціально, особистісно та професійно значущі проблеми і пропонувати шляхи їх вирішення у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та прогнозування.
ПРН 13. Доступно й аргументовано пояснювати сутність конкретних філологічних питань, власну точку зору на них та її обґрунтування як фахівцям, так і широкому загалу, зокрема особам, які навчаються.
ПРН 16. Використовувати спеціалізовані концептуальні знання з галузі італійського мовознавства та перекладу для розв’язання складних задач і проблем, що потребує оновлення та інтеграції знань, часто в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне засвоєння практичних та теоретичних курсів з комунікативних практик і перекладознавства, порівняльної типології італійської та української мов протягом трьох семестрів навчання.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – сформувати комплексні знання про понятійний та методологічний апарат сучасної психолінгвістики, актуальні проблеми, наукові напрямки та школи психолінгвістики, описувати основні експериментальні методи і прийоми у психолінгвістиці.
Анотація. «Психолінгвістика (італійська мова)» викладається у 4 семестрі магістратури. Предметом вивчення навчальної дисципліни є поняття внутрішнього мовлення, роль психічних функцій у породженні та сприйнятті висловлювання, основні моделі породження мовного висловлювання, взаємодія вербальних і невербальних компонентів у процесі комунікації.
Рекомендована та необхідна література
1. Огуй О.Д. Значення: цілісність чи окремий аспект? (фізіологічно-психологічні основи формування значення та полісемії). Мовознавство. 1999. № 6. С. 46-54.
2. Marini A. Elementi di Psicolinguistica Generale. Milano: Springer, 2001. 161 p.
3. Steinberg Danny D., Hiroshi Nagata, David P. Aline. Psycholinguistics: Language, Mind and World. London.: Longman, 2001. 444 p.
4. Steinberg Danny D., Sciarini Natalia Introduction to Psycholinguistics. London: Longman, 2006. 328 p.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, практичні заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Упродовж семестру після лекційних занять із відповідних тем проводяться практичні заняття, на яких здійснюється оцінювання відповідно до видів робіт та форми контролю, описаних у п. 7.1 РПНД. Завершується дисципліна іспитом.
Семестрову підсумкову оцінку формують бали, отримані студентом у процесі виконання вказаних видів і форм навчання та отримані на іспиті. Максимальний розподіл здійснюється за таким алгоритмом: 60 балів (60 %) – семестровий контроль і 40 балів (40 %) – іспит.
Якщо студент на іспиті набрав менше, ніж 24 бали (тобто 60 % від 40 балів, відведених на іспит), то вони не додаються до семестрової оцінки незалежно від кількості балів, отриманих під час семестру, а в екзаменаційній відомості у графі «підсумкова оцінка з дисципліни» вказується лише кількість балів, отриманих під час семестру.
Мова викладання
Італійська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни