Науковий семінар з викладання педагогіко-методичних дисциплін у закладах вищої освіти

Освітня програма: Теорія та методика навчання української мови і літератури та іноземної мови в старшій профільній шко

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Науковий семінар з викладання педагогіко-методичних дисциплін у закладах вищої освіти
Код дисципліни
ОК11
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 7. Знати підходи, методи, форми організації, принципи навчання педагогіко-методичних дисциплін у закладах вищої освіти й використовувати їх. ПРН 8. Знати методологію наукового дослідження з методики навчання і втілювати їх у науковій роботі. ПРН 10. Знати методологічні засади та сучасні концепції навчання української мови в старшій профільній школі, створювати та апробувати нові технології навчання української мови. ПРН 12. Знати теоретичні засади організації міжнародної науково-дослідницької діяльності в галузі освіти і провадити наукові дослідження на їх основі. ПРН Ав. 2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань для самовдосконалення та ефективної організації навчального процесу. Вичерпний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Для успішного вивчення курсу студенти повинніДля успішного оволодіння дисципліною магістранти повинні: 1.Знати: теоретичні засади педагогіки, її концепції і наукові підходи; особливості лінгводидактики як науки та галузевих методик; особливості педагогічного дискурсу: основи наукового стилю української мови; множину стратегій і тактик викладача мови і літератури. 2.Уміти: проєктувати курс навчання (зокрема мови і літератури) у програмах, планах, підручниках; використовувати методи, прийоми у різних організаційних формах навчання в різних систем навчання; будувати комплекси вправ, завдань для опанування різними аспектами мови і мовлення. аналізувати проблеми процесу викладання і пропонувати способи їхнього розв’язання; вільно спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово в науковому стилі. 3. Успішно опанувати основи педагогіки, психології, методики навчання філологічних дисциплін.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна покликана сформувати у студентів наукову компетентність обговорення, аналізу процесу викладання педагогіко-методичних дисциплін у ЗВО. У формі наукового семінару магістранти долучаються до визначення теоретичних засад навчання в університетах, коледжах, академіях; з’ясовують типи педагогічних і методичних дисциплін у ЗВО різного типу, їхній предмет і структуру курсів; визначають проблеми і сучасні виклики навчання дисциплін педагогіко-методичного циклу, їхню специфіку у ЗВО та на факультетах філологічного спрямування; ознайомлюються із функцією консультування наукового дослідження студента викладачем ЗВО. Науковий семінар передбачає обговорення зазначених питань, написання наукових довідок, проєктної роботи з дотриманням норм українського наукового мовлення.
Рекомендована та необхідна література
1. Вітвицька С. С. Основи педагогіки вищої школи : підр. за модульно-рейтинговою системою навчання для студентів магістратури / С. С. Вітвицька. – К. : Центр навч. л-ри, 2006.6. 2. Коваль В. О. Теоретичні й методичні засади формування професійної компетентності майбутніх учителів-філологів у вищих педагогічних навчальних закладах : монографія / В. О. Коваль. – Умань : ПП Жовтий О. О., 2013. 3. Кузьмінський А. І. Педагогіка вищої школи : навч. посіб. / А. І. Кузьмінський. – К. : Знання, 2005. 4. Методологія наукової діяльності: навч. посіб., вид. 3-тє, переробл. / Д.В. Чернілевський, М.І. Томчук, О.А. Дубасенюк, О.Є. Антонова, В.ІІ. Захарченко, О.В. Вознюк, Н.З Сіранчук / за ред. Д.В. Чернілевського, Вінниця : Нілан-ЛТД, 2012. 5. Нагаєв В.М. Методика викладання у вищій школі: навчальний посібник / В.М. Нагаєв. – К.: Центр навчальної літератури, 2007.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Дсципліна перебачає використання таких форм навчання: лекції, практичні заняття, самостійна робота. Методи викладання: навчальна дискусія, проєктна робота, дослідницька робота, навчальна бесіда, мультимедійні технології навчання
Методи та критерії оцінювання
Упродовж семестру здійснюється оцінювання таких форм роботи: підготовка навчальних проєктів (максимум 22 балів – мінімум 15 балів); дослідницька робота (максимум 28 балів – мінімум 20 бали); робота на практичних заняттях (максимум 50 балів – мінімум 25 балів). Протягом семестру студент може набрати максимально 80 балів та мінімально – 48 балів. Завершується дисципліна заліком. Оцінка складається із балів, отриманих за роботу впродовж семестру (максимум - 80 балів, мінімум - 48 балів) та підсумкового оцінювання у формі залікової письмової роботи (максимум - 20 балів, мінімум - 12 балів). На заліку оцінюються такі результати навчання: РН 1.1-1.8, РН 2.1-2.4. Залікова письмова робота складається із двох завдань / питань, кожне з яких оцінюється максимально 10 балами.
Мова викладання
Українська