Комплексна дисципліна Вступ до спеціальності. Частина 1. Вступ до мовознавства

Освітня програма: Переклад з іспанської та з англійської мов

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Комплексна дисципліна Вступ до спеціальності. Частина 1. Вступ до мовознавства
Код дисципліни
ННД.01.01
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
ПРН 2. Ефективно працювати з інформацією: добирати необхідну інформацію з різних джерел, зокрема з фахової літератури та електронних баз, критично аналізувати й інтерпретувати її, впорядковувати, класифікувати й систематизувати. ПРН 7. Розуміти основні проблеми філології та підходи до їх розв’язання із застосуванням доцільних методів та інноваційних підходів. ПРН 12. Аналізувати мовні одиниці, визначати їхню взаємодію та характеризувати мовні явища і процеси, що їх зумовлюють. ПРН 17. Збирати, аналізувати, систематизувати й інтерпретувати факти мови й мовлення й використовувати їх для розв’язання складних задач і проблем у спеціалізованих сферах професійної діяльності та/або навчання.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Володіти елементарними навичками аналізу та інтерпретації окремої мови на всіх рівнях її структури відповідно до начальних програм середньої школи – фонетичному, морфологічному, лексичному, фразеологічному, синтаксичному, стилістичному з урахуванням погляду на мову як найважливішого засобу людського спілкування, неодмінну ознаку етносу і нації; викладати свої знання досконалою українською літературною мовою.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – сформувати у студентів знання основних положень теорії мови як суспільного і системно-структурного утворення, навчити застосовувати їх при аналізі конкретних мовних явищ у мовах світу, узагальнювати і концептуально викладати їх в усній і письмовій формах.
Рекомендована та необхідна література
Вступ до мовознавства : підручник [І.О.Голубовська, С.М.Лучканин, В.Ф.Чемес та ін.]; за ред. І. О. Голубовської. – К.: ВЦ «Академія», 2016. – 320 с. Вступ до мовознавства. Ч.1. Навч. посібник. – К.: Київський університет, 2007. – 99 с. Вступ до мовознавства. Ч.2. Навч. посібник. – К.: Київський університет, 2010. – 223 с. Карпенко Ю. О. Вступ до мовознавства. 2-е вид. – К., Одеса: Либідь, 1991. – 280 с. Кочерган М. П. Вступ до мовознавства. – К: Академія, 2000. – 368 с. Кочерган М. П. Загальне мовознавство. – К: Академія, 2003. – 464 с. Основи мовознавства : підручник / І. О. Голубовська, С.М. Лучканин, В.Ф. Чемес та ін.; за заг. ред. І. О. Голубовської. – К.: ВПЦ «Київський університет», 2018. –511 с. Селіванова О. О. Сучасна лінгвістика: напрями та проблеми: підручник. Полтава : Довкілля-К, 2008. - 712 с. Семчинський С.В. Загальне мовознавство. Вид. друге. – К.: АТ «ОКО», 1996. – 416 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінарські заняття, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Семестрову кількість балів формують бали, отримані студентом у процесі засвоєння матеріалу з усього навчального курсу. Загальна оцінка за семестр складається із балів, отриманих за аудиторну роботу (яка синтезує і самостійну роботу з опрацювання теоретичного матеріалу для підготовки до аудиторної: усні відповіді, доповнення, бліц-опитування, контрольні роботи (тести), захист презентації) та за самостійну роботу (підготовка доповіді/презентації). Усі види робіт за семестр мають у підсумку: у максимальному вимірі - 60 балів, у мінімальному вимірі - 36 балів. У разі відсутності на семінарському занятті студент має відпрацювати завдання на семінар. Підсумкове оцінювання проводиться у формі іспиту: макс. кількість балів на іспиті - 40 балів, мін. кількість балів (позитивна оцінка), які додаються до семестрових – 24 бали; іспит проводиться у формі письмової роботи з закритими відповідями на 40 теоретичних питань, правильна відповідь на кожне з яких оцінюється 1 балом.
Мова викладання
українська