Література і ринок

Освітня програма: Літературна творчість, українська мова і література та англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Література і ринок
Код дисципліни
ВБ.2.11
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН. 1. Вільно спілкуватися з професійних питань із фахівцями та нефахівцями державною та англійською мовами усно й письмово, використовувати їх для організації ефективної міжкультурної комунікації. ПРН 5. Співпрацювати з колегами, представниками інших культур та релігій, прибічниками різних політичних поглядів тощо. ПРН 11. Знати принципи, технології і прийоми створення усних і письмових текстів різних жанрів і стилів державною та англійською мовами. ПРН 18. Мати навички управління комплексними діями або проєктами при розв’язанні складних проблем у професійній діяльності в галузі обраної філологічної спеціалізації та нести відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах. ПРН 22.2 Знати засади творчого процесу та написання текстів різних жанрів і художньої специфіки, а також розуміти поняття і закономірності функціонування книжкового ринку, принципи аналізу літературних творів, критичної їх оцінки.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
До початку вивчення цього курсу студенти мають знати хроноряд, стилістичні напрями й основні феномени української і зарубіжної літератур, добре орієнтуватися в сучасному літературному процесі; володіти базовими навичками літературознавчого аналізу. Уміти фахово оцінювати художній контент; складати рекламні тексти та слогани, враховувати потенційні ризики майбутнього видавничого чи культурного проекту з бізнесовим складником; демонструвати набуті вміння під час роботи над власним проєктом; застосовувати інтерактивні і мультимедійні засоби.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – ознайомити студентів з основними тенденціями книжкового ринку, зокрема, специфікою книговидавничої індустрії в Україні, а також із особливостями сучасного літературного процесу. Окреслити основні тенденції світового книжкового ринку, (співвідношення паперових і цифрових видань, відсоток аудіокнижок; облік книжкової продукції й підготовка творів для перекладу; охорона авторського права й боротьба з книжковим «піратством» та контрабандою). Упродовж вивчення дисципліни студенти вивчають особливості роботи видавничого бізнесу в Україні, законодавство із захисту авторського права й суміжного авторського права в Україні; знайомляться з головними етапами ринкового планування у сфері книговидання; розв’язують видавничі задачі навчального характеру.
Рекомендована та необхідна література
1. Актуальні проблеми ринку книжкової продукції в Україні в контексті завдань гуманітарної політики. Аналітична записка / Михайлова О. Ю., відділ гуманітарної політики Національного інституту стратегічних досліджень, квітень 2019. URL: https://niss.gov.ua/doslidzhennya/gumanitarniy-rozvitok/aktualni-problemi-rinku-knizhkovoi-produkcii-v-ukraini-v 2. Амазон – інтернет-сервісів із продажу електронних книжок. URL: https://www.amazon.com/ Копистинська І. Тенденції формування сучасного українського книжкового ринку. URL: http://journlib.univ.kiev.ua/index.php?act=article&article=1304 3. Кінг С. Про письменство. Харків: КСД, 2017. 272 с. 4. ЛітАкцент – світ сучасної літератури. URL: http://litakcent.com/
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Методи викладання: лекція, семінарське заняття, самостійна робота. Освітні заходи: усні відповіді, доповнення / участь у дискусії, участь у майстер-класі, захист індивідуального творчого проєкту.
Методи та критерії оцінювання
Усна відповідь (мінімум 1 – максимум 10), доповнення / участь у дискусії (мінімум 1 – максимум 5), участь у майстер-класі (мінімум 1 – максимум 5), захист творчого проєкту (мінімум 1 – максимум 20). Форма підсумкового оцінювання – залік. Шкала відповідності оцінок: «Зараховано» – 60-100. «Не зараховано» – 0-59.
Мова викладання
Українська