Практичний курс із написання текстів (creative writing)

Освітня програма: Літературна творчість, українська мова і література та англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Практичний курс із написання текстів (creative writing)
Код дисципліни
ВБ.2.10
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 3 Організовувати процес свого навчання й самоосвіти. ПРН 4 Розуміти фундаментальні принципи буття людини, природи, суспільства. ПРН 7 Розуміти основні проблеми філології та підходи до їх розв’язання із застосуванням доцільних методів та інноваційних підходів. ПРН 14 Використовувати українську та англійську мови – в усній та письмовій формі, у різних жанрово-стильових різновидах і регістрах спілкування (офіційному, неофіційному, нейтральному), для розв’язання комунікативних завдань у побутовій, суспільній, навчальній, професійній, науковій сферах життя. ПРН 20 Створювати художні тексти різних жанрів і стилів (поетичні, прозові, драматургічні). ПРН 24.2 Створювати тексти різних жанрів і тематичного спрямування, здійснювати переклад художніх текстів, готувати необхідні для публікації матеріали українською та англійською мовами.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
До початку вивчення цього курсу студент повинен успішно опанувати літературознавчі дисципліни вибіркового блоку та мати базові знання про культурний контекст української літератури. Студент повинен знати: авторів та програмні твори української та світової літератури, понятійний апарат літературознавчого аналізу художніх творів; динаміку стилів та напрямів, загальний міжнародний контекст української літератури. Студент повинен уміти: усно та письмо формулювати власні думки і судження на основі теоретичних знань та знань з історії української та зарубіжних літератур, систематизувати літературні факти та явища, давати їм об’єктивну оцінку, рецензувати літературні твори та пов’язані з літературою мистецькі явища. Студент повинен володіти елементарними навичками виконання індивідуальних творчих завдань – написання художніх творів, статей, рецензій, читацьких відгуків; здійснення системного та фахового аналізу художніх творів, визначення їх жанрово-стильових особливостей.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни: узагальнити та поглибити здатність студента висловлювати творчі ідеї через художню форму літературного твору, її звуковий, морфемний, лексичний, синтаксичний, образний рівень, відшліфувати раніше набуті та освоїти нові навички вираження змісту мовним матеріалом. Анотація : Дисципліна забезпечує формування і подальший розвиток умінь і навичок вираження креативних ідей мовним матеріалом у художній формі літературного твору. У межах дисципліни студенти актуалізують досвід написання художньої літератури, удосконалюють та редагують раніше написане, та/або створюють нові тексти малої форми заданого обсягу та структури. Студенти здобувають практичні навички створення цікавих та переконливих оповідних текстів для ділового та особистого спілкування, творчої інтроспекції.
Рекомендована та необхідна література
1. Андріяшко О. Набір творчих карток «Писати легко». Київ, «Білка», 2021. 2. Вілл Сторр, Наука сторітелінгу: чому історії впливають на нас і як ними впливати на інших. Київ, «Наш формат», 2022, 196 с. 3. Зінссер В., Текст-пекс-шмекс. Магія переконливих текстів. Київ, «Наш формат», 2019. 288с. 4. Ільяхов М., Саричева Л., Пиши, скорочуй. Київ, 2019. 5. Падалка С. В очікуванні копірайтера. Київ, Пабулум, 2017. 160 с. 6. Пиши сильно: практичні вправи, поради, теорія. Київ, Пабулум, 2017. 240 с. 7. Снайдер Б. Як блискавично писати живучі тексти. Врятуйте кицьку! Харків, «Віват», 2021, 240 с. 8. Холл К. Сторітелінг, який не залишає байдужим. Київ, 2020. 240 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Освітні заходи протягом семестру: усна та письмова відповідь, доповнення, участь у дискусії, творча вправа, творче завдання (есей, рецензія, відгук), авторський текст (літературно-художній твір) малої форми, у тому числі заданого обсягу і жанру, контрольна робота з відкритими відповідями. Методи викладання: лекція, практичні заняття, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Семестрову кількість балів формують бали, отримані студентом у процесі засвоєння матеріалу з усього навчального курсу. Усна або письмова відповідь оцінюється максимально 3/мінімально (для позитивної оцінки) 2; доповнення, коментарі, участь у дискусії - макс.2/мін. 1; творча вправа (усна або письмова) - макс.5/мін. 3; творче завдання (есей, рецензія, відгук) - макс.10/мін.6; авторський текст (літературно-художній твір) малої форми (шкіц, етюд) - макс.10/мін. 6.; авторський текст великої форми (оповідання, повість) - макс.20/мін. 12. Завершується дисципліна заліком. Шкала відповідності оцінок: «Зараховано» – 60-100 «Не зараховано» – 0-59
Мова викладання
Українська