Комплексна дисципліна "Майстерні літературної творчості" : Частина 3. Майстерня прози

Освітня програма: Літературна творчість, українська мова і література та англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Комплексна дисципліна "Майстерні літературної творчості" : Частина 3. Майстерня прози
Код дисципліни
ОК.23.03
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН 2 Ефективно працювати з інформацією: добирати необхідну інформацію з різних джерел, зокрема з фахової літератури та електронних баз, критично аналізувати й інтерпретувати її, впорядковувати, класифікувати й систематизувати. ПРН 8 Знати й розуміти систему мови (української, англійської), загальні властивості літератури як мистецтва слова, у зв’язку з історією української літератури, уміти застосовувати ці знання у професійній діяльності. ПРН 10 Знати норми літературної мови та вміти їх застосовувати у практичній діяльності. ПРН 11 Знати принципи, технології і прийоми створення усних і письмових текстів різних жанрів і стилів державною та англійською мовами. ПРН 20 Створювати художні тексти різних жанрів і стилів (поетичні, прозові, драматургічні).
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Успішне опанування курсів «Основи літературознавства», «Вступ до спеціальності», «Майстерня поезії», «Сучасний літературний процес: теоретичний аспект», «Усна народна творчість». 2. Володіння базовими навичками літературознавчого аналізу та базовими навичками інтерпретації тексту.
Зміст навчальної дисципліни
Метою навчальної дисципліни є подальше ознайомлення студентів з основами літературної творчості, зокрема, теорією і практикою прози, через розуміння механіки прозових жанрів, розвиток навичок художнього письма та уміннь висловлювати власні ідеї в художній формі літературного твору, її звуковому, морфемному, лексичному, синтаксичному рівнях. Наповнення курсу спрямоване на роботу з художньою мовою як матеріалом для вираження формозмісту прозового твору письменником – учасником літературної комунікації. Дисципліна передбачає аудиторну роботу у формі практичних занять та самостійну роботу, присвячену вивченню практичних посібників, критичному прочитанню художньої прози, виконанню творчих завдань. Протягом семестру студенти опановують секрети написання прозових текстів, редагують написане, запозичують досвід українських (майстер-класи) та зарубіжних прозаїків.
Рекомендована та необхідна література
1. Антоненко-Давидович Б.Д. Як ми говоримо. Київ, 1997. 335с. 2. Йогансен М. Як будується оповідання. Аналіза прозових зразків//Вибрані твори. Київ: „Смолоскип”, 2001. С.360-398. 3. Кінг С. Про письменство. Харків, КК «Клуб сімейного дозвілля», 2017. 272 с. 4. Зінссер В., Текст-пекс-шмекс. Магія переконливих текстів. Київ: Наш формат, 2019. 288 с. 5. Пиши сильно: практичні вправи, поради, теорія. Київ, Пабулум, 2017. 240 с. 6. Пономарів О. Культура слова: Мовностилістичні поради: Навч. посібник 2-гс вид., стереотип. Київ: Либідь, 2001. 240 с. 7. Роменець В. Психологія творчості: Київ: Либідь, 2004. 288 с. 8. Ткаченко А. Мистецтво слова (Вступ до літературознавства). Київ, 2003. 9. Кемпбелл Дж. Тисячоликий герой. Київ, 2021.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Освітні заходи протягом семестру: усна відповідь, доповнення, коментарі, участь у дискусії, творче завдання (есей, рецензія, відгук,), творча вправа, авторський текст малої форми та великої форми. Методи викладання: практичне заняття, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Семестрову кількість балів формують бали з усього навчального курсу. Загальна оцінка (до 100 балів) за семестр складається із балів, отриманих за аудиторну роботу (яка синтезує роботу на занятті й самостійну роботу з опрацювання навчальної літератури для підготовки до аудиторної активності, а саме усних відповідей, доповнень, творчих вправ) та за самостійну роботу (творчі завдання, написання авторських текстів тощо). Усна або письмова відповідь оцінюється максимально 3 бали /мінімально - для позитивної оцінки - 2бали; доповнення, коментарі, участь у дискусії - макс.2/мін. 1; творча вправа (усна або письмова) - макс.5/мін. 3; творче завдання (есей, рецензія, відгук) - макс.10/мін.6; авторський текст (літературно-художній твір) малої форми (шкіц, етюд) - макс.10/мін. 6.; авторський текст великої форми (оповідання, повість) - макс.20/мін. 12. Завершується дисципліна заліком. Шкала відповідності оцінок: «Зараховано» – 60-100 «Не зараховано» – 0-59
Мова викладання
Українська