Латинська мова

Освітня програма: Арабська мова і література та переклад, французька мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Латинська мова
Код дисципліни
ННД. 13.01
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
ПРН 7. Розуміти основні проблеми арабської (гінді / перської) філології та підходи до їх розв’язання із застосуванням доцільних методів та інноваційних підходів. ПРН 8. Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію арабської (гінді / перської) мови і літератури, і вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності. ПРН 15. Здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та спеціальний філологічний аналіз текстів різних стилів і жанрів. ПРН 16. Знати й розуміти основні поняття, теорії та концепції обраної філологічної спеціалізації, уміти застосовувати їх у професійній діяльності. ПРН 17. Збирати, аналізувати, систематизувати й інтерпретувати факти мови й мовлення й використовувати їх для розв’язання складних задач і проблем у спеціалізованих сферах професійної діяльності та/або навчання.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1) успішне опанування навичок аналізу та інтерпретації мови на всіх рівнях її структури відповідно до начальних програм середньої школи. 2) знання основ літературознавчої та мовознавчої термінології відповідно до начальних програм середньої школи. 3) володіння навичками аналізу граматичних форм і синтаксичних конструкцій, а також базовими елементарними навичками етимологічного аналізу.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – формування у студентів знань основних положень теорії мови, з метою застосовування їх при аналізі конкретних мовних явищ у латинській мові, оволодіння студентами теоретичними знаннями з основ граматики і синтаксису латинської мови, навичками здійснення етимологічного аналізу запозичених слів з латинської мови у сучасних європейських мовах.
Рекомендована та необхідна література
1. Литвинов В.Д., Скорина Л.П. Латинська мова. Підручник. К.: Вища школа, 1990. 247 с. 2. Литвинов В.Д., Скорина Л.П. 500 крилатих висловів. Тексти, Латинсько-український словник + англійські, німецькі, французькі, іспанські відповідники. К.: Індоевропа, 1993. 320 с. 3. Оленич Р. М. Латинська мова : підруч. для студ. ф-тів іноземної філології вищих навч. закл. 2. вид., випр. Л. : Світ, 2001. 350 с. 4. Скорина Л.П. Латинсько-український, українсько-латинський словник. К.: Обереги, 2004. 448 с. 5. Яковенко Н.М., Трипуз В.М. Латинська мова: Підручник для студентів-істориків. К.: Вища школа, 1993. 360 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Семестрову кількість балів формують бали, отримані студентом у процесі засвоєння матеріалу з усього навчального курсу. Загальна оцінка за семестр складається із балів, отриманих за аудиторну роботу (яка синтезує і самостійну роботу з опрацювання теоретичного матеріалу для підготовки до аудиторної: усні відповіді, участь у дискусіях, контрольні роботи) та за самостійну роботу. Усі види робіт за семестр мають у підсумку: - у максимальному вимірі 60 балів, - у мінімальному вимірі 36 балів. У разі відсутності на практичному занятті студент має відпрацювати завдання. Підсумкове оцінювання: іспит. Підсумкове оцінювання у формі іспиту: максимальна кількість балів на іспиті – 40 балів; мінімальна кількість балів (позитивна оцінка), які додаються до семестрових – 24 бали (60% максимальної кількості балів, відведених на екзамен); на іспиті оцінюються такі результати навчання: РН 1.1-1.3, РН 2.1, РН 2.1-2.4, РН 3, РН 4.1-4.2).
Методи та критерії оцінювання
Завершується дисципліна іспитом. Студенти, які набрали сумарно меншу кількість балів, ніж критично-розрахунковий мінімум – 36 балів, до складання іспиту не допускаються. Для студентів, які упродовж семестру не досягли рубіжного рівня оцінки (36 балів), для одержання допуску до іспиту необхідно обов’язково відпрацювати пропущені теми в письмовій формі та здати/надіслати їх електронною поштою викладачу, що проводить заняття. Максимальна оцінка за додаткові форми оцінювання не може перевищувати 40 % підсумкової оцінки (до 40 балів за 100-бальною шкалою). Підсумкова кількість балів з дисципліни (максимум 100 балів) визначається як сума балів за систематичну роботу впродовж семестру з урахуванням підсумкового оцінювання (іспиту). Допуск до іспиту передбачає успішне виконання студентом завдань і роботу впродовж усього семестру.
Мова викладання
українська