Східна мова: функціональний рівень

Освітня програма: Арабська мова і література та переклад, французька мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Східна мова: функціональний рівень
Код дисципліни
ННД.09.04.
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
ПРН 1. Вільно спілкуватися з професійних питань із фахівцями та нефахівцями державною та іноземними (арабською та французькою) мовами усно й письмово, використовувати їх для організації ефективної міжкультурної комунікації. ПРН 8. Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію арабської мови і літератури, і вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності. ПРН 9. Характеризувати діалектні та соціальні різновиди арабської мови, описувати соціолінгвальну ситуацію в країнах Арабського Сходу. ПРН 10. Знати норми літературної арабської та французької мов та вміти їх застосовувати у практичній діяльності. ПРН 14. Використовувати арабську та французьку мови в усній та письмовій формі, у різних жанрово-стильових різновидах і регістрах спілкування (офіційному, неофіційному, нейтральному), для розв’язання комунікативних завдань у побутовій, суспільній, навчальній, професійній, науковій сферах життя.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування дисциплін: «Східна мова: середній рівень», «Східна мова: просунутий рівень».
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – подальше формування комплексу знань із стандартної арабської мови в студентів; вдосконалення володіння чотирма видами мовленнєвої діяльності на функціональному рівні, у межах тем, визначених програмою. Дисципліна є частиною комплексної дисципліни «Практичний курс першої східної мови» і має практичне спрямування.
Рекомендована та необхідна література
1. Субота І., Хоміцька О. Відкриваємо арабську культуру: навч. посіб. К.: ВПЦ Київський університет, 2021. 2. Субх А., Скляр О. Підручник з арабської мови для четвертого курсу. К., 2019. 3. Brustard K., al-Batal M., Al-Tonsi A. Al-kitab fi T`allum al-`arabiyya with DVD. A Textbook for Arabic. Part 2. Georgetown, 2006. 4. Samia Louis Lughatuna al-Fusha: A New Course in Modern Standart Arabic: Book Two, Tom 2. Cairo, 2011. 5. El-Said Badawi, Muhammad Hamasa Abd al-Latif, Mahmud al-Rabi`i. Al-Kitab al-asasi fi ta`alim al-lugha al-`arabiya li-ghayri al-natiqinbiha V.3. Cairo, 2009.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Дисципліна передбачає лише практичні заняття, спрямовані на вдосконалення володіння студентами чотирма видами мовленнєвої діяльності у процесі активної роботи в аудиторії. Контроль засвоєння студентами лексичного і граматичного матеріалу здійснюється шляхом їх усного опитування та організації письмових завдань, тестів, лексичних диктантів, самостійних та модульних контрольних робіт. Обов’язковим є виконання домашніх завдань, вправ на переклад, прописування за зразком.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання здійснюється із розрахунку: відповіді на практичних заняттях, письмові роботи, лексичні диктанти, домашні завдання – 24/40 балів, модульні контрольні роботи – 12/20 балів. Підсумкове оцінювання у формі іспиту: макс. 40 / мін. 24 бали (60% від максимальної кількості балів, відведених на іспит); іспит відбувається в письмово-усній формі, екзаменаційний білет містить три питання: 1) читання та усний переклад незнайомого тексту з арабської мови на українську; 2) питання з граматики, засвоєної протягом семестру; 3) розмовна тема з числа вивчених протягом року. Студенти, які протягом семестру набрали сумарно меншу кількість балів, ніж 36 балів, до складання іспиту не допускаються.
Мова викладання
українська, арабська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра мов і літератур Близького та Середнього Сходу
Навчально-науковий інститут філології