Основи літературознавства (за регіональним спрямуванням)

Освітня програма: Мова і література гінді та переклад, англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Основи літературознавства (за регіональним спрямуванням)
Код дисципліни
ННД.15.02.
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
ПРН 8. Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію мови і літератури гінді, і вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності. ПРН 13. Аналізувати й інтерпретувати твори української та гінді художньої літератури й усної народної творчості, визначати їхню специфіку й місце в літературному процесі Індії та України. ПРН 15. Здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та спеціальний філологічний аналіз гіндімовних текстів різних стилів і жанрів. ПРН 16. Знати й розуміти основні поняття, теорії та концепції обраної філологічної спеціалізації, уміти застосовувати їх у професійній діяльності.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Базові знання з фахових дисциплін «Лінгвокраїнознавство Індії», «Вступ до філології гінді»; знання історії, культури, релігії країн регіону Близького та Середнього Сходу.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – ознайомити студентів з основами літературознавства як науки та навчальної дисципліни, висвітлити специфіку літературознавчого аналізу на матеріалі стародавніх літератур Близького та Середнього Сходу. У межах дисципліни вивчаються писемні пам’ятки та закономірності становлення літератури Стародавнього Єгипту, Шумеру, Аккаду, Вавилону, Ассирії, Стародавнього Ізраїлю, Персії, Індії. Дисципліна є частиною комплексної дисципліни «Літературознавство та зарубіжна література» та має теоретичну спрямованість.
Рекомендована та необхідна література
1. Білецький О. Давня Індія та її література // Голоси Стародавньої Індії. Антологія. К., 1999. 2. Білоус П.В. Вступ до літературознавства. Навчальний посібник. К.: Видавничий центр «Академія», 2011. 3. Голоси Староднавньої Індії // Антологія давньоіндійської літератури. К., 1987. 4. Зарубіжна література // Матеріали до вивчення літератур Сходу. Хрестоматія / Наук. упор. Л. Грицик. К., 2007. 5. На ріках Вавілонських. З найдавнішої літератури Шумеру, Вавілону, Палестини. Київ, 1991.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Навчання відбувається у вигляді інтерактивних лекцій, семінарських занять, самостійної роботи студентів. Самостійна робота студентів передбачає підготовку до таких видів діяльності: відповіді на семінарських заняттях, доповіді з аналізом наукової літератури, презентації, реферати із запропонованих для опрацювання тем.
Методи та критерії оцінювання
Оцінювання здійснюється протягом семестру із розрахунку: відповіді на семінарських заняттях, участь у дискусіях, доповіді з аналізом наукової літератури, презентації, реферати – 36/60 балів; модульні контрольні роботи – 12/20 балів, підсумкова контрольна роботи – 20 балів (разом 100 балів). Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру і не передбачає додаткових заходів оцінювання. Студенти, які набрали мінімально позитивну кількість балів – 60, отримують оцінку «зараховано». Студенти, які не набрали мінімально позитивну кількість балів – 60, отримують «не зараховано». Студентам, які за семестр набрали сумарно менше ніж 60 балів, для складання заліку необхідно скласти матеріал за темами, за якими виникла заборгованість, у вигляді написання контрольної роботи. Шкала відповідності підсумкових балів: 60-100 – зараховано; 0-59 – не зараховано.
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра мов і літератур Близького та Середнього Сходу
Навчально-науковий інститут філології