"Нова поезія" в Ірані
Освітня програма: Перська мова і література та переклад, англійська мова
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології
Назва дисципліни
"Нова поезія" в Ірані
Код дисципліни
ДВС.1.10.
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН 8. Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію перської мови і літератури, і вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності.
ПРН 13. Аналізувати й інтерпретувати твори української та перської художньої літератури й усної народної творчості, визначати їхню специфіку й місце в літературному процесі Ірану та України.
ПРН 15. Здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та спеціальний філологічний аналіз текстів різних стилів і жанрів.
ПРН 17. Збирати, аналізувати, систематизувати й інтерпретувати факти мови й мовлення й використовувати їх для розв’язання складних задач і проблем у спеціалізованих сферах професійної діяльності та/або навчання.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування дисциплін «Вступ до перської філології», «Лінгвокраїнознавство східної мови», «Усна та давня східна література» «Середньовічна східна література»; знання основних літературознавчих понять, історії та культури Ірану в основних рисах, періодизації історії Ірану; особливостей фонетики, лексики та граматики сучасної перської мови в обсязі просунутого рівня володіння мовою.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – дати студентам-іраністам узагальнені систематизовані відомості про «нову поезію» Ірану – поетичний напрям ХХ ст.; окреслити його особливості та характерні риси; ознайомити з творчістю провідних іранських поетів цього періоду. Дисципліна відноситься до блоку дисциплін вільного вибору студента і має теоретичне спрямування.
Рекомендована та необхідна література
1. Мазепова О.В., Бочарнікова А.М. Антологія сучасної перської поезії. К., 2020.
2. Hoquqi M. Moruri bar tārix-e adab-o adabiyyāt-e emruz-e Irān. Tehrān, 1997.
3. Langrudi Š. Tārix-e tahlili-ye še’r-e now (4 jeldi).Tehrān, 2013.
4. Mowtaman Z. Tahavol-e še’r-e fārsi. Tehrān, 1993.
5. Yāhaqqi M. Čun sabu-ye tešne : tārix-e adabiyyāt-e mo’āser-e fārsi. Tehrān, 1998.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Навчання відбувається у вигляді інтерактивних лекцій, семінарських занять, самостійної роботи студентів. Самостійна робота студентів передбачає підготовку до таких видів діяльності: відповіді на семінарських заняттях, доповіді з аналізом наукової літератури, презентації, реферати із запропонованих для опрацювання тем.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання здійснюється з розрахунку: відповіді на семінарських заняттях, доповіді з аналізом наукової літератури, презентації / реферати – 24/40 балів; модульні контрольні роботи – 12/20 балів. Підсумкове оцінювання у формі іспиту: макс. 40 / мін. 24 бали (60% від максимальної кількості балів, відведених на іспит); іспит відбувається в письмово-усній формі і передбачає: 1) відповіді на два теоретичні питання; 2) практичне завдання. Студенти, які протягом семестру набрали сумарно меншу кількість балів, ніж 36 балів, до складання іспиту не допускаються.
Мова викладання
Українська, перська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Тетяна
Федорівна
Маленька
Кафедра мов і літератур Близького та Середнього Сходу
Навчально-науковий інститут філології
Навчально-науковий інститут філології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра мов і літератур Близького та Середнього Сходу
Навчально-науковий інститут філології