Комплексна дисципліна «Основи сучасної лінгвістики» Частина 3. Теорія мовної комунікації

Освітня програма: "Англійська філологія та переклад, дві західноєвропейські мови"

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Комплексна дисципліна «Основи сучасної лінгвістики» Частина 3. Теорія мовної комунікації
Код дисципліни
ОК.03.03
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
ПРН 1. Вільно спілкуватися з професійних питань із фахівцями та нефахівцями державною та англійською та двома західноєвропейськими мовами усно й письмово, використовувати їх для організації ефективної міжкультурної комунікації. ПРН 6. Використовувати інформаційні й комунікаційні технології для вирішення складних спеціалізованих задач і проблем професійної діяльності. ПРН 16. Знати й розуміти основні поняття, теорії та концепції обраної філологічної спеціалізації, уміти застосовувати їх у професійній діяльності. ПРН 17. Збирати, аналізувати, систематизувати й інтерпретувати факти мови й мовлення й використовувати їх для розв’язання складних задач і проблем у спеціалізованих сферах професійної діяльності та/або навчання.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування дисципліни передбачає рівень володіння англійською мовою не нижче В1 за шкалою CEFR. Крім того, студенти мають: 1. Знати організацію мовної системи, основні мовознавчі поняття і терміни. 2. Уміти оперувати базовою термінологією та понятійним апаратом лінгвістики. 3. Володіти елементарними навичками пошуку, здобуття і обміну інформацією.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – ознайомити студентів із теорією мовної комунікації як міждисциплінарною галуззю знань і сформувати в них комунікативну компетенцію, що є необхідною умовою успішного інформаційного обміну та ефективної взаємодії між людьми. Дисципліна спрямовує на вивчення мовної комунікативної діяльності у реальних ситуаціях людського спілкування. Основну увагу зосереджено на засобах мовного коду в комунікації, мовленнєвій поведінці комунікантів, способах мовленнєвого впливу, культурі та ефективності мовної комунікації, етноспецифіці мовленнєвого спілкування. Матеріал подається у взаємозв’язку теорії та практики мовної комунікації.
Рекомендована та необхідна література
Duck, S., & McMahan, D. T. (2020). Communication in everyday life: A survey of communication. Sage. Edwards, A., Edwards, C., Wahl, S. T., & Myers, S. A. (2019). The communication age: Connecting and engaging. Sage. Fassett, D. L., & Warren, J. T. (2020). Communication: A critical/cultural introduction. Sage. Gamble, T. K., & Gamble, M. (2019). The interpersonal communication playbook. Sage. Griffin, E. A., Ledbetter, A., & Sparks, G. (2019). A first look at communication theory. McGraw-Hill. Jensen, K. B., Craig, R. T., Pooley, J. D., & Rothenbuhler, E. W. (Eds.). (2016). The international encyclopedia of communication theory and philosophy. Wiley-Blackwell. Littlejohn, S. W., & Foss, K. A. (Eds.). (2009). Encyclopedia of communication theory. Sage. Neuliep, J. W. (2020). Intercultural communication: A contextual approach. Sage. West, R. L., & Turner, L. H. (2019). Interpersonal communication. Sage.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Заплановані навчальні заходи включають: лекції, практичні заняття, самостійна робота студента, в т.ч. онлайн-курси на платформі Future Learn, мультимодальний проект, рефлексивні звіти. Дисципліна викладається за допомогою пояснювально-ілюстративного, репродуктивного, евристичного та дослідницького методів, а також методів активного та інтерактивного навчання, що передбачає залученість студентів до навчального процесу, їхню активну взаємодію для виконання практичних завдань, розв’язанні проблем, розробки плану дій.
Методи та критерії оцінювання
Форма підсумкового контролю – залік. Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру і не передбачає додаткових форм оцінювання, якщо студенти набрали 60–100 балів. Студенти, які набрали менше 60 балів, мають написати підсумковий тест. Оцінювання здійснюється під час усіх видів навчальних занять і за результатами самостійної роботи. Обов’язковим для отримання заліку є виконання мультимедійного проекту і написання тестів за темами лекцій.
Мова викладання
Англійська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра англійської філології та міжкультурної комунікації
Навчально-науковий інститут філології