Література як бібліотерапія в освітній культурі

Освітня програма: «Зарубіжна література та англійська мова: теорія і методика навчання»

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Література як бібліотерапія в освітній культурі
Код дисципліни
ВБ 2.10.
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН 9, ПРН 12, ПРН 15, ПРН 33.2. Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування курсів Історія античної літератури; Історія західноєвропейської літератури доби Середньовіччя та Відродження; Історія літератури Давнього Сходу; Історія літератури Західної Європи та Америки XVII-XVIII століть; Історія літератури Західної Європи та Америки ХІХ століття, Історія літератури Західної Європи та Америки першої половини ХХ століття; Загальна педагогіка; Загальна, вікова та педагогічна психологія; Методика викладання зарубіжної літератури у загальноосвітніх навчальних закладах; Інноваційні підходи навчання зарубіжної літератури у школі.
Зміст навчальної дисципліни
Студенти опановують теоретичні та практичні аспекти формування засобами художнього слова внутрішнього спокою, рівноваги реципієнтів як ефективного засобу самозаглиблення, рефлексії та самоаналізу; розвивають навички вчителя як медіатора між книгою та учнем, діалог з якими дозволить говорити про складні проблеми життя; поглиблюють та закріплюють знання базових категорій та понять літературознавства крізь призму психопоетики художніх текстів.
Рекомендована та необхідна література
Дж. С. Фоер «Страшенно голосно і неймовірно близько», К. Воннегут «Бійня №5, або Хрестовий похід дітей», М. Етвуд «Відьомське сім’я», В. Вордсворт «Нас семеро», П. Несс «Поклик монстра», Л. Б’єрбу, Ю. Ліндбек, С. Ульссон «Страшні дівчата», Е. Морено «Незримий», Н. Гейман «Кораліна», Дж. Віндем «Лялечки», М. Зузак «Крадійка книжок», Г. Корман «Нездатні», Шуляр В. Методичні стратегії і тактики валеологізації сучасного уроку/заняття літератури / Теорія, методика і практика навчання. Миколаїв, 2021. Brewster L. Bibliotherapy: a critical history. London, 2018. Laub D. Reestablishing the internal “Thou” in testimony of trauma. London, 2016. Wright H. Art Bibliotherapy: An Integrative Approach to Art Therapy and Bibliotherapy. 2023. Арістотель «Поетика». Koopman E.M. The Attraction of Tragic Narrative: Catharsis and Other Motives. 2013. Moulton E. E. Confronting Bullying: Searching for Strategies in Children’s Literature. ‎Provo, Utah, 2010.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Навчальні заходи передбачають відповіді на семінарських заняттях, виконання творчого проєкту. Робочою програмою навчальної дисципліни передбачено проведення лекцій та семінарів, а також виконання студентами самостійної роботи.
Методи та критерії оцінювання
Підсумкова оцінка за курс оформлюється як сума балів поточного контролю. Форми поточного контролю охоплюють відповіді на семінарських заняттях (max 75/ min 45 балів), виконання творчого проєкту (max 25/ min 15 балів). Оцінювання відбувається за 100–бальною шкалою: 0-59 – не зараховано; 60-100 – залік.
Мова викладання
Англійська